  • 1. Data: 2010-11-21 19:03:31
    Temat: ustawienie rotametrów na rozgałęźnikach
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Na dole domu mam prawie same podłogówki i wszystkie obwody mam zebrane w
    listwie rozgałęziającej. Każdy obwód ma rotametr do ustawiania
    przepływu.Wszystkie powroty tez zebrane sa na listwie i przy każdym jest tez
    zawór dławiący. Na górze mam podobnie z grzejnikami. Pompy w kotłowni sa
    ustawione na najwolniejszy bieg a podłogówka podczas pracy szumi. Hydraulik
    kazał mi pozmniejszać na rotametrach do minimum ale sie nie zgadzam z nim i
    boje sie. Po pierwsze pompa będzie sie "męczyć" na zdławionych obwodach. Po
    drugie wolno płynąca woda nagrzeje pomieszczenia? nie będzie więcej strat i
    piec nie będzie działał non stop? Jak powinny byc ustawione te przepływy i
    czemu tak szumi podłogówka a jest odpowietrzona. ( nie szumi tylko jak ja
    zdławię, a co dziwne hydraulik kazał dławić powrotnymi zaworami a nie
    rotametrami)

  • 2. Data: 2010-11-22 15:41:40
    Temat: Re: ustawienie rotametrów na rozgałęźnikach
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > czemu tak szumi podłogówka a jest odpowietrzona. ( nie szumi tylko jak ja
    > zdławię, a co dziwne hydraulik kazał dławić powrotnymi zaworami a nie

    które elementy szumią?
    bo przy normalnych przepływach rura alupex sama w sobie zauważalnie nie
    szumi
    tylko rozprowadza szum powstały na kształtkach...
    ustal źródło szumu...

    jakie masz ustawione ciśnienie w instalacji?
    zauważyłem zależność, że przy wyższych ciśnieniach
    niektóre instalacje mniej szumią...

    szumieć też może zawór mieszający...

    jaki masz rozdzielacz?
    myślę, że tu może być jak z bateriami umywalkowymi
    - niektórzy producenci po prostu szumią inni (może nawet tańsi) nie...

    ja, to co pisałeś o zaworach dławiących i zaleceniu hydraulika
    zrozumiałem w "drugą stronę" - jeśli to one szumią, można je spróbować
    pootwierać

    ale wszystko zależy co konkretnie szumi...

  • 3. Data: 2010-11-22 16:30:41
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ja słysze że szumi cała podłoga
    jak zdławie to mniej