  • 1. Data: 2010-11-21 13:28:48
    Temat: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@g...com>

    Witam,

    rodzina ma domek niedaleko miasta w którym nikt w zimie nie mieszka.
    Woda jest spuszczana z kranów, ale mimo to rok temu rozsadziło rury w
    dwóch miejscach, podobno coś zostało w kolanku.

    Szukam sposobu żeby temu zapobiec. Chciałem zostawić na zimę włączony
    jakiś grzejnik. Pytanie jaki typ, żeby było bezpiecznie, i jakiej
    mocy?

    Jest to jedno pomieszczenie - łazienka, dwie ściany są zewnętrzne. Dom
    ocieplany (10-12mm), okna nowe. Pomieszczenie ma ok. 15m2.

    Dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-11-21 14:15:23
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    z.googlegroups.com...
[...]

    chyba znacznie taniej wyjdzie wygonić całą wode z rur powietrzem

  • 3. Data: 2010-11-21 14:23:49
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    > Szukam sposobu żeby temu zapobiec. Chciałem zostawić na zimę włączony
    > jakiś grzejnik. Pytanie jaki typ, żeby było bezpiecznie, i jakiej
    > mocy?

    Owinąć rury kablem grzejnym samoregulującym i zaizolowąc otuliną

  • 4. Data: 2010-11-21 16:00:04
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@g...com>

    On 21 Lis, 15:23, "William Bonawentura"
    <w...@p...onet.pl> wrote:
    > ?

    > Owinąć rury kablem grzejnym samoregulującym i zaizolowąc otuliną

    Rury są w ścianie więc nie da się tego zrobić bez kucia - na obecną
    chwilę nie jest to możliwe...

  • 5. Data: 2010-11-21 16:00:47
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@g...com>

    On 21 Lis, 15:15, "Szumek" <k...@i...pl> wrote:
    > chyba znacznie taniej wyjdzie wygonić całą wode z rur powietrzem

    Ale jak?

  • 6. Data: 2010-11-21 17:19:27
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 21 Lis, 15:15, "Szumek" <k...@i...pl> wrote:
    > chyba znacznie taniej wyjdzie wygonić całą wode z rur powietrzem

    >Ale jak?

    Kup najtańszy kompresor przy zasilaniu dorób trójnik z zaworem.
    Odkręcasz i w każdym pomieszczeniu przykładasz kompresor do odkręconogo
    kranu i wypychasz wodę w dół z zakamarków. Oczywiście jednorazowo tylko
    jeden kran otwarty a reszta zakręcone.
    Kompresor przyda się też do innych celów.

    Marek

  • 7. Data: 2010-11-21 17:24:47
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@g...com>

    On 21 Lis, 18:19, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jeden kran otwarty a reszta zakręcone.
    > Kompresor przyda się też do innych celów.

    ok postaram się dorobić trójnik. Nie wiem czy zdążę przed mrozami.
    Jeśli nie to jaki grzejnik?

  • 8. Data: 2010-11-21 17:45:55
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:963b7af0-965b-4fb7-815a-

    > Rury są w ścianie więc nie da się tego zrobić bez kucia - na obecną
    > chwilę nie jest to możliwe...

    Rury wodne w ścianie, rury w podłodze, syfony, muszle klozetowe, pralki i
    inne urządzenia, z których nie da się spuścić lub wydmuchać wody, najłatwiej
    jest zalać glikolem takim jak do instalacji solarnych czy do układów
    chłodniczych samochodów.
    W przypadku syfonów oraz muszli klozetowych można też zasypać je solą
    kuchenną.

  • 9. Data: 2010-11-21 17:47:43
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    i.googlegroups.com...
    >ok postaram się dorobić trójnik. Nie wiem czy zdążę przed mrozami.
    >Jeśli nie to jaki grzejnik?

    Z tym że nie daje to 100% pewności że resztki wody z rur nei spłyną
    spowrotem do zakamarków i będą tam tak czy inaczej zalegać. Napewno im
    większe ciśnienie powietrza i objętość tym pewniej wydmuchasz.

    Marek

  • 10. Data: 2010-11-21 18:15:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 05:28:48 -0800 (PST), Piotr Krukowiecki napisał(a):

    > Szukam sposobu żeby temu zapobiec. Chciałem zostawić na zimę włączony
    > jakiś grzejnik. Pytanie jaki typ, żeby było bezpiecznie, i jakiej
    > mocy?

    1. Wydmuchać wodę
    2. Nalać do rur koncentrat płynu do chłodnic.
    3. Alternatywnie - solanka nasycona, o ile rury plastikowe.
    --
    _______/ /_ GG: 3524356