  • 1. Data: 2010-05-06 09:27:33
    Temat: Pytanie elektryczne - podłączenie agregatu jako backup zasilania
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem w trakcie montażu agregatu w domku jako zapas zasilania gdyby
    ENEA mi padła.
    Najtańszym rozwiązaniem jako bypass jest ręczne przełączenie i styczniki.

    Wymyśliłem więc coś takiego:

    ENEA - stycznik - przełącznik - stycznik - agregat

    dom

    Kwestia jest jeszcze taka: agregat jest 3-fazowy - wiec rozumiem, że
    styczniki również a co z przełącznikiem?? też musi rozłączać trzy fazy??

    Waski

  • 2. Data: 2010-05-06 09:43:41
    Od: "katz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kwestia jest jeszcze taka: agregat jest 3-fazowy - wiec rozumiem, że
    > styczniki również a co z przełącznikiem?? też musi rozłączać trzy fazy??

    Nie lepiej takie cus kupić?

    http://www.el-mont.eu/sklep/catalog/product_info.php
    ?cPath=12_471&products_id=8954

    Pozdrawiam
    katz

  • 3. Data: 2010-05-06 09:43:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >
    > Kwestia jest jeszcze taka: agregat jest 3-fazowy - wiec rozumiem, że
    > styczniki również a co z przełącznikiem?? też musi rozłączać trzy fazy??

    Jesli sterujesz stycznikami to one są 1fazowe. Ale chyba niepotrzebnie
    komplikujesz układ, skorzystaj z łącznika ŁK 3.8380
    musi mieć pozycje "zero"
    http://www.spamel.com.pl/polska/katalog/lk_pl.pdf strona 21 , z lewej stony
    wyjscie na dom, z prawej żródła zasilania

    ale uwaga - bardzo istotne jest takie zbudowanie układu które zapobiegnie
    podaniu napiecia z agregatu na sieć - bo to grozi porażeniem. Zresztą montaz
    agregatu nalezy uzgodnic z energetyką.

    b.

  • 4. Data: 2010-05-06 09:48:18
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jestem w trakcie montażu agregatu w domku jako zapas zasilania gdyby ENEA
    > mi padła.

    Tak a propos - jeśli masz piec gazowy,
    to pójdzie Ci na tym ?
    (nie wszystkie dają radę).

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-05-06 11:49:00
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-06 11:43, katz pisze:

    > Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Jestem pod wrażeniem...:)
    Wielkie dzięki...

  • 6. Data: 2010-05-06 11:51:33
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-06 11:43, Budyń pisze:
> [...]
    > zapobiegnie podaniu napiecia z agregatu na sieć - bo to grozi
    > porażeniem. Zresztą montaz agregatu nalezy uzgodnic z energetyką.

    Odpada - musi być na szynę DIN
    Ale dzięki.

  • 7. Data: 2010-05-06 11:52:10
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-06 11:48, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Agregat będzie 3 fazowy 16kW - więc powinien dać radę co??..:-)

  • 8. Data: 2010-05-06 12:51:30
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    WaskiDiver said the following on 06.05.2010 11:27:
> [...]
    >
    > Kwestia jest jeszcze taka: agregat jest 3-fazowy - wiec rozumiem, że
    > styczniki również a co z przełącznikiem?? też musi rozłączać trzy fazy??

    Mozesz zrobic tak - od strony zasilania czujnik zaniku faz sterujacy
    stycznikiem ktory w przypadku zaniku faz przelacza na agregat.
    Minus taki ze stycznik jest zasilany caly czas.
    S.

  • 9. Data: 2010-05-06 13:01:43
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-06 14:51, Sebastian Sawicki pisze:

    > Mozesz zrobic tak - od strony zasilania czujnik zaniku faz sterujacy
    > stycznikiem ktory w przypadku zaniku faz przelacza na agregat.
    > Minus taki ze stycznik jest zasilany caly czas.
    > S.

    Tyle, że agregat jest bez dodatkowej elektroniki odpalającej. Więc jak
    siądzie mi zasilanie, to ide kopnąć agregat w garażu i przełączam wajche
    w rozdzielni. Po czym czekam kiedy mi sie zapalą wszystkie fazy na
    wejściu z energetyki - wajcha w druga strona i wylaczam agregat.

  • 10. Data: 2010-05-06 13:06:45
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wymyśliłem więc coś takiego:
    >
    > ENEA - stycznik - przełącznik - stycznik - agregat

    Najtańszy jest ręczny przełącznik tzw. "agregat-sieć" za kilkadziesiąt
    złotych (4-biegunowy, z przerwą napięciową).
    Twoje rozwiązanie wymaga podtrzymania napięcia na cewce stycznika. Przy
    braku zasilania i wyłączonym agregacie będzie z tym problem. A w normalnym
    stanie pracy będziesz zużywał energię na zasilanie cewki.

    > Kwestia jest jeszcze taka: agregat jest 3-fazowy - wiec rozumiem, że
    > styczniki również a co z przełącznikiem?? też musi rozłączać trzy fazy??

    Przełącznik jak rozumiem miałby sterować stycznikami (przełączać zasilanie
    ich cewek), a więc jednofazowy z przerwą napięciową.

    Jeśli wspomniany wcześniej Spamel Ci nie odpowiada, to poszukaj czegoś w
    katalogu Legranda lub Moellera. Jednak rozwiązanie na listwę będzie dużo
    droższe i wymagające głębokiej skrzynki rozdzielczej.

    Pozdrawiam,
    Druid29