  • 1. Data: 2010-05-06 13:54:11
    Temat: ścianą czy dachem do wiatru?
    Od: szary <n...@x...pl>

    Jeżeli jest to dom z uż. poddaszem, dach ~40*, dwuspadowy-prosty.
    Wiatry prawie wyłącznie zachodnie (hmm jak dla całej Polski niby)
    sporadycznie wschodnie.

    To lepiej aby wiało na ścianę (tam więcej okien też) czy ustawiać się
    poprzecznie dachem .. czy może nie ma to większego znaczenia (no może gdyby
    solary jakieś to lepiej do południa dachem).

    O projekcie, który nam się podoba salón i pokój sypialny na parterze
    wychodzą na kierunek południowo-zachodni i to mnie też trochę martwi - może
    dam GWC ale i tak pewnie będzie grzało. Działka podłużna kier wsch-zach,
    wjazd ze wschodu. Nie mam jeszcze WZ i tez nie wiem co mi zalecą.

  • 2. Data: 2010-05-06 15:17:02
    Temat: Re: ścianą czy dachem do wiatru?
    Od: mal <m...@g...com>

    On 6 Maj, 15:54, szary <n...@x...pl> wrote:
    > Działka podłużna kier wsch-zach,
    > wjazd ze wschodu. Nie mam jeszcze WZ i tez nie wiem co mi zalecą.

    Wejście powinno znaleźć się od strony wschodniej. Jakieś tam przepływy
    energii chi, czy inne 'czary-mary'. W każdym razie wschodnie wejście
    można stwierdzić we wszystkich najstarszych budowlach. Coś w tym jest!
    A teraz naukowo: dwuspadowy dach zwrócony płaszczyzną do nawietrznej
    będzie bardziej narażony na zerwanie podczas huraganowych wiatrów. Tak
    mówią zasady aerodynamiki :-)

    mal

  • 3. Data: 2010-05-06 15:43:16
    Od: szary <n...@x...pl>

    mal wrote:

> [...]
    > A teraz naukowo: dwuspadowy dach zwrócony płaszczyzną do nawietrznej
    > będzie bardziej narażony na zerwanie podczas huraganowych wiatrów. Tak

    No tak, też się zastanawiałem, ciekawe co się dzieje ze śniegiem "kręconym"
    podciśnieniem.
    Ale bardziej zależało mi na sprawach wychładzania.

    Chyba jednak porzucę ten projekt :(, chciałbym raczej jakieś home-made
    ~solary na dach ..tylko trochę do kitu rozmieszczenie pomieszczeń mają
    wszystkie projekty z wejściem "jak trzeba", oj się naszukam,naszukam.
    Oknami (przeciąg) tak się nie martwię bo planuje wentylację mechaniczną.
    pozdrawiam