  • 11. Data: 2011-09-13 04:32:25
    Temat: Re: Pytaniw do serwisantów kotłów Beretta
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "mehoweck" <m...@g...com> wrote in message
    news:fc8a5497-8bff-4e3a-b471-f5241ab13647@h6g2000yqe
    .googlegroups.com...
    On 11 Wrz, 17:08, Marek <m...@p...onet.pl> wrote:
    > W momencie w czneia pompy od czasu do czasu w kotle co strzela i pali si

    Mnie to wygląda jakby kiedyś miało miejsce jakieś wyładowanie atmosferyczne
    i pociągnęło łuk akurat tutaj.
    Zwęglone trzeba oczyścić, wyskrobać do żywego laminatu albo
    przeciąć/nawiercić.
    Po węglu będzie przewodzić. Ale skoro nic więcej nie padło?

  • 12. Data: 2011-09-13 07:18:01
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 13 Wrz, 06:32, "kiki" <k...@t...fel> wrote:
    > "mehoweck" <m...@g...com> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > Mnie to wygl da jakby kiedy mia o miejsce jakie wy adowanie atmosferyczne
    > i poci gn o uk akurat tutaj.
    > Zw glone trzeba oczy ci , wyskroba do ywego laminatu albo
    > przeci /nawierci .
    > Po w glu b dzie przewodzi . Ale skoro nic wi cej nie pad o?

    To co Marek zrobil jest OK - niczego juz wiecej robic nie trzeba.
    Wystarczy to zabezpieczyc lakierem i bedzie dobrze. Z wyladowania
    atmosferycznego na pewno nic sie nie stalo. Jeszcze nie slyszalem o
    takim wyladowaniu co to niszczy tylko jedna sciezke a cala reszte
    pozostawia w spokoju.

    Wspomniany wczesniej rezystor prawdopodobnie grzeje sie zgodnie z
    przewidywaniami projektowymi - dlatego wlasnie zostal uzyty mocniejszy
    niz pozostale - ale i tak bym się temu przyjrzal.

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2011-09-13 16:12:42
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Wspomniany wczesniej rezystor prawdopodobnie grzeje sie zgodnie z
    > przewidywaniami projektowymi - dlatego wlasnie zostal uzyty mocniejszy
    > niz pozostale - ale i tak bym się temu przyjrzal.

    hmm rezystor 100k, dioda, potem kondensator i obok transoptor. Wygląda na
    detekcję obecności napięcia sieci czy coś podobnego. Więc na tym rezystorze
    występuje spadek napięcia około 220V. Prąd transoptora wychodzi koło 2mA co
    daje około 0.5W mocy strat. No i na tyle wygląda opornik.

    Kiedyś fakt, dali by o numer większy, ale teraz ma wytrzymać tyle co
    gwarancja a potem klient niech sobie kupi nowy :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez