  • 11. Data: 2013-09-27 16:32:16
    Temat: Re: Ranking kotłów na ekogroszek - na co zwracać uwagę.
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > cena przemawia, nic wiecej - a kotlownie co ile odmalowujesz? Widzialem
    > taka nowa kotlownie, widok dosc smutny bo wszedzie pyl. Wegiel trzeba miec
    > gdzie skladowac. Dom kolesia z 2005(?) wiec i piec chyba nie od babci na
    > wsi tylko nowy. Zawiewa smrodem po okolicy wiec sasiedzi pod nosem
    > przekliknaja pana oszczednego bo na osiedlu jest niebieskie paliwo.

    Nie wiem co ten znajomy ma i czym pali

    Byś się zdziwił, ściany są białe obok łazienka wykafelkowana, kotłownia
    jest czysta nic się nie syfi, w białych skarpetkach można chodzić po mojej
    kotłowni,
    żeby było śmieszniej węgiel mam popakowanych w solidnych w ładnych białych
    foliowanych kartonach.

    Fak, ze jak grzebię coś przy kotle to odrazu odkurzam

    Na wsypywanie mam metodę, że nie kurzy się jakoś specjalnie,
    karton z węglem wchodzi idelanie w cały podajnik,
    co prawda ja osobiście obecnie palę ekogroszkiem
    płaciłem 500zł za T
    w 3,3T się zmieści sezon, więc troche może braknąć

    Kotłownia tak się spodobała żonie że sobie pranie tam suszy :)

    proszę zdjęcie dla niedowiarków :
    http://tnij.org/27092013

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-09-27 20:01:38
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-09-27 15:05, forestdumb pisze:

> [...]
    > babci na wsi tylko nowy. Zawiewa smrodem po okolicy wiec sasiedzi pod
    > nosem przekliknaja pana oszczednego bo na osiedlu jest niebieskie paliwo.

    Nie wiem, co widziałeś, może jakiegoś śmieciucha, bo jeśli chodzi o
    rozsiewanie smrodu, to przy paleniu ekogroszkiem u mnie praktycznie nie
    widać dymu z komina. Dzięki dużemu strumieniowi powietrza na retorcie
    węgiel spala się w takiej temperaturze, że praktycznie nie tworzy się
    dym. Sąsiedzi pytają mnie czasami jak grzeję dom, bo całą zimę nie widać
    dymu z komina.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 13. Data: 2013-09-27 20:04:10
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-09-26 08:34, w...@g...com pisze:
    > Witam.
    >
    > Potrzebuję aktualnych informacji - na rok 2013, rankingu producentów kotłów na
    ekogroszek (jakość względem ceny). Moc kotłą w okolicach 15-20kw.
    > Przymierzam się do zakupu,a wybór jest ogromny. Nawet nie interesuje mnie dokładnie
    ranking per producent (chociaż to byłaby dobra informacja), ile co powienien mieć
    dobry kocioł na ekogroszek, np. czy żeliwny wymiennik, czy tłokowy, sprawność
    rzeczywista (nie 'deklarowana'), etc.

    > Dodatkowe pytanie, czy warto kupić używany kocioł ( 2-3-4 letni) za dobrą cenę ?

    Po trzech latach użytkowania, jakbym kupował drugi kocioł, kupiłbym taki
    z pionowymi kanałami i wyczystką kanałów na dole. U mnie kanały są
    poziome nad paleniskiem i muszę często je czyścić. Do tego czyszczenie
    kanałów poziomych jest dużo bardziej kłopotliwe.

    Pozdrawiam,
    MW