  • 1. Data: 2013-09-26 08:34:38
    Temat: Ranking kotłów na ekogroszek - na co zwracać uwagę.
    Od: w...@g...com

    Witam.

    Potrzebuję aktualnych informacji - na rok 2013, rankingu producentów kotłów na
    ekogroszek (jakość względem ceny). Moc kotłą w okolicach 15-20kw.
    Przymierzam się do zakupu,a wybór jest ogromny. Nawet nie interesuje mnie dokładnie
    ranking per producent (chociaż to byłaby dobra informacja), ile co powienien mieć
    dobry kocioł na ekogroszek, np. czy żeliwny wymiennik, czy tłokowy, sprawność
    rzeczywista (nie 'deklarowana'), etc.

    Dodatkowe pytanie, czy warto kupić używany kocioł ( 2-3-4 letni) za dobrą cenę ?

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2013-09-26 09:23:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > kocioł na ekogroszek, np. czy żeliwny wymiennik,
    > czy tłokowy, sprawność rzeczywista (nie 'deklarowana'), etc.

    Polecam kotły z wielopaliwowym, żeliwnym palnikiem retortowym i ż
    żeliwnym ślimakiem.
    Ponadto żeby miał pionowe kanały dymowe, bo te nie wymagają zbyt
    częstego czyszczenia (raz - dwa na rok).
    W przypadku kotłów z poziomymi kanałami trzeba raz na tydzień lub raz na
    dwa tygodnie wyczyścić, ponieważ zabrudzone kanały powodują spadek
    sprawności.
    W tym przypadku polecam kotły firmy Ekoenergia http://www.ekoenergia.eu/
    Osobiście kupiłem ten kocioł http://www.ekoenergia.eu/files/kgsm.jpg w
    wersji z dodatkowym rusztem i sterownikiem internetowym Bruli
    http://bruli.pl/
    To jest specjalna wersja kotła o niewielkiej wysokości, przeznaczona do
    niskich kotłowni.
    Standardowe kotły http://www.ekoenergia.eu/?kociol-kgs-ceramik,6 są dość
    wysokie, a muszą mieć jeszcze nieco miejsca ponad kotłem, aby można je
    było czyścić od góry. Ale gdybym miał możliwość wybierać to wybrałbym
    ten wyższy :)

    Znam te kotły bardzo dobrze, gdyż często je montowałem i wiem, że są
    warte swojej ceny.

    > Dodatkowe pytanie, czy warto kupić używany kocioł ( 2-3-4 letni) za
    > dobrą cenę ?

    Czy warto? To zależy na co natrafisz.
    Możesz trafić na kocioł "po przejściach" czyli taki, który miał wadę
    fabryczną (zły spaw lub został źle zaprojektowany i przez to sprawiający
    problemy) lub uległ innemu uszkodzeniu (pękł lub go ciśnienie rozdęło i
    został "połatany"), ale także możesz trafić na kocioł, kttóry ktoś
    zmienia, bo chce przejść na inny rodzaj paliwa lub chce kupić kocioł
    jeszcze bardziej nowoczesny.
    Tutaj jest jak w loterii. Albo trafisz dobrze, albo źle.
    Jezeli chodzi o przypadki, kiedy ktoś wymiania, bo chce bardziej
    nowoczesny to zazwyczaj do sprzedania "idą" kotły z retortą starszej
    generacji, czyli z tą okrągłą tzw. fajką, do których można stosować
    tylko ekogroszek dobrego gatunku. W przypadku groszków "oszukanych" np.
    z dosypywanym miałem taki palnik po prostu będzie się zatrzymywał.
    Nowoczesne palniki wielopaliwowe takie jak Brucer czy Ekoenergia są w
    stanie podać i spalić każdy rodzaj paliwa tj. niskiej klasy ekogroszek i
    groszek, miał, pelet, zboże, trociny, zrębki itd. Takich kotłów po kilku
    latach użytkowania raczej nikt nie sprzedaje chyba, że "przenosi" się
    całkowicie na gaz lu po prostu kocioł miał wadę.

    Czy warto zaoszczędzić w tym przypadku choćby nawet połowę ceny? Na to
    pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam.
    Pamiętaj, że kupując używany kocioł nie masz już gwarancji i nie wiesz
    jak był użytkowany. Od sposobu użytkowania zależy żywotność kotła.
    Kocioł prawidłowo użytkowany od nowości, może służyć 20-30 lat.
    Kocioł, który był źle użytkwany (temperatura wody wq obiegu CO poniżej
    50 stopni, a instalacja bez mieszacza i do tego mokry opał) może już
    przerdzewieć i zacząć lać po 5 latach. Znam osobiście takie przypadki.

  • 3. Data: 2013-09-26 12:21:50
    Od: a...@g...com

    > pzdr
    >
    > Bogdan

    Czeka Cie chyba gonitwa po forach. To jest najepsze zrodlo. Lepiej tydzien poczekac a
    dobrze wybrac.
    ja zrobilbym tak
    nie tlokowy
    palnik zeliwny. brucer lub jakis inny jesli jest. mam wiadomosci tak z 3 lata
    wstecz..., oczywiscie podobnie z wirnikiem podajacym paliwo - zeliwny.
    wielki lub mozliwosc dorobienia wiekszego - zasobnik.
    reszta pieca jest pewnie zblizona u wszystkich.
    i przyjrzyj sie sterownikom. tu jest wiekszosc efektu.
    przejrzyj forum boleckiego. moze cos od niego?
    no i gwarancja. im dluzej....
    powodzenia.

  • 4. Data: 2013-09-27 08:17:32
    Od: l...@g...com

    W dniu czwartek, 26 września 2013 08:34:38 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
    > Potrzebuję aktualnych informacji - na rok 2013, rankingu producentów kotłów na
    ekogroszek (jakość względem ceny). Moc kotłą w okolicach 15-20kw.

    > Przymierzam się do zakupu,a wybór jest ogromny.

    Tak mi się skojarzyło:
    http://biznes.onet.pl/weglem-nie-napalisz,18567,5579
    320,1,prasa-detal

    Pozdr,
    Mariusz

  • 5. Data: 2013-09-27 09:48:46
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Tak mi się skojarzyło:
    > http://biznes.onet.pl/weglem-nie-napalisz,18567,5579
    320,1,prasa-detal

    To dobrze, nie tanio ale zyc sie bedzie dalo - byl ktos w zapyzialych
    miasteczkach zima? Snieg przysypany czarna sadza, smrod powietrza.

    Znam tez bogat osiedla pod wiekszymi miastami, znajdzie sie 1% tych ktorzy
    musza miec wegiel bo taniej. Sasiedzi go przeklinaja pod nosem. Wegiel to 18
    wiek.

  • 6. Data: 2013-09-27 10:12:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości

    320,1,prasa-detal

    Artykuł przejaskrawiony i tendencyjny.
    Jezeli chodzi o to czy zabronią palenia węglem to sprawa wygląda tak:
    Nie mz możliwości prawnych, aby nakazać komukolwiek pozbycia się kotła
    węglowego i nakazać ogrzewania innymi metodami, ponieważ prawo nie
    działa wstecz. Mogą co najwyżej zabronić montowania kotłowni węglowych w
    nowobudowanych obiektach, ale żeby taka możliwość byłą to musi być na to
    ustawa.
    Mogą natomiast zachęcać dopłatami do przechodzenia na inne paliwa, a to
    czy komuś się to będzie opłacało to każdy indywidualnie przeanalizuje i
    sam wybierze co dla niego jest lepsze.

> [...]
    >
    > Znam tez bogat osiedla pod wiekszymi miastami, znajdzie sie 1% tych
    > ktorzy musza miec wegiel bo taniej. Sasiedzi go przeklinaja pod nosem.

    Ale będzie jeszcze używany w XXIIw.
    W chwili obecnej, nowoczesne kotły z palnikami retortowymi mają tak
    zredukowane zaniczyszczenia, nie widać żadnego dymu z komina. Prawie nie
    ma sadzy, a i nawet pyłu też niewiele. Pod tym względem ilość
    szkodliwych substancji wyrzucanych przez komin niewiele się różni od
    kotłów gazowych. Myślę, że kolejnym krokiem w budowie kotłów
    stałopalnych będzie budowanie kotłów kondensacyjnych, które bedą
    zatrzymywały prawie 100% zanieczyszczeń stałych.

  • 7. Data: 2013-09-27 10:23:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "forestdumb" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Znam tez bogat osiedla pod wiekszymi miastami, znajdzie sie 1% tych ktorzy
    > musza miec wegiel bo taniej. Sasiedzi go przeklinaja pod nosem. Wegiel to
    > 18 wiek.

    Dlatego warto budować dom tam gdzie MPZP zabrania używania jako głównego
    źródła ciepła kotłów na paliwa stałe. Ideałem byłoby gdyby wprowadzono
    podatek od zanieczyszczeń i ulgi dla tych którzy ich produkują mniej.

    Pozostają jeszcze kominki które jak ktoś nie potrafi palić to też mocno
    smrodzą no ale to mniejszy problem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-09-27 13:13:37
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

[...]

    ----------------------
    w rodzinie mamy juz 5 takich kotłów
    http://www.kotly-marciniak.isnet.pl/index.php?slab=k
    ws-p

    raczej nie znajdziesz opinii negatywnych ale poczytaj o tej wersji
    (ps prześniej miałem slimmakowy z prosatu- tragedia)

    u mnie 3 sezon zaczał

    u rodziców 4 sezon

    u siostry 5ty sezon

    nigdy zadnych problemow
    jest to dłokowy, można palić miałem (prawie pyłem)
    w cenie za 400zł/T i ekogroszkiem

    wad nie stwierdziłem ale ja u siebie pilnuję temperatury powrotu czego nie
    robi reszta użytkowników tego kotła
    aż jestem ciekaw efektów u rodziców jedzie w mega trudnych warunkach na 100%
    mocy bo nie tylko dom ogrzewa.

    pozdrawiam
    AT

  • 9. Data: 2013-09-27 13:21:44
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > musza miec wegiel bo taniej. Sasiedzi go przeklinaja pod nosem. Wegiel to

    Jak kolega pisze niżej, sadzy z tego nie jest wiele i dymu to ja nigdy nie
    widzialem ciemnego/czarnego z mojego komina,
    moze masz na mysli stare kotły, nie wiem ile ty placisz za ogrzanie domu,
    ale ja za nowy dom 260m2, które ogrzewam to mieszczę się w 1500zł-1700zł w
    sezonie i wszędzie mam temp 22-23stopnie
    obecny sezon zacząłem grzeję już od 2 tygodnie temu nie oszczędzam, bo żona
    lubi ciepełko (chociaż ja mniej:)

    jak będzie zakaz (choć nie wyobrażam sobie tego, ze nagle ludzie będą
    musieli pzobyć się kotłow bo niby skąd pieniądze wezną na nowę?)
    to sobie PC wsadzę, będzie trochę drożej, zapotrzebowanie moje to ok 13-14k
    kWh na sezon.
    Za roznice np w ogrzewaniu gazeme wole dziecku kupic zabawki czy na wakację
    wydać czy chocby na piwo

    Roboty przy tym nie wa wogole, raz na 2 tygodnie wysypac popielnik do
    smietnika. i raz na tydzien odkurzyc kotłownię
    to dla mnie relaks i przyjemnosc czasami fizycznie poruszać się.

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2013-09-27 15:05:20
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > Roboty przy tym nie wa wogole, raz na 2 tygodnie wysypac popielnik do
    > smietnika. i raz na tydzien odkurzyc kotłownię
    > to dla mnie relaks i przyjemnosc czasami fizycznie poruszać się.

    cena przemawia, nic wiecej - a kotlownie co ile odmalowujesz? Widzialem taka
    nowa kotlownie, widok dosc smutny bo wszedzie pyl. Wegiel trzeba miec gdzie
    skladowac. Dom kolesia z 2005(?) wiec i piec chyba nie od babci na wsi tylko
    nowy. Zawiewa smrodem po okolicy wiec sasiedzi pod nosem przekliknaja pana
    oszczednego bo na osiedlu jest niebieskie paliwo.

    Cena tak, reszta NIE. Zabronic pewnie nie ale moze jakies podatki ekologiczne
    ;)