  • Data: 2013-06-28 13:04:22
    Temat: Re: 100m2 dla 6 osob
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" napisał w wiadomości grup

    > Nie spodziewałbym się że tyle można zmieścić w budynku 6x9m.
    > Z ciekawości jeszcze - jaki jest budulec i grubość ścian?
    > Jaka gruba izolacja?

    Nie wiem. Jakieś pustaki (Na zdjęciach z budowy widziałem coś
    szaro-niebieskiego) na to ocieplenie ze styropianu. Na oko jakieś 6-8cm

    Nie jest to dom energooszczędny jeśli chodzi o izolacyjność ścian, ale
    dzięki zwartej bryle i relatywnie małej powierzchni tych ścian ZTCW koszty
    ogrzewania są znikome. Sporą część zapotrzebowania na ciepło zaspokajają
    mieszkańcy i sprzęty elektryczne.

    Budynek ma drewniane stropy i ściany wewnętrzne z płyt GK. Przez to ma
    bardzo niską akumulacyjność więc nagrzewa się szybko od słońca. Większym
    problemem niż ogrzewanie jest chłodzenie, ale to załatwia klima połączoną z
    wentylacją mechaniczną.

    Pozdrawiam
    Ergie