  • Data: 2010-12-28 21:26:02
    Temat: Re: -19stC i ile gazu przez noc.
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Kręcisz coś. Cały czas mowa o utrzymaniu temperatury w domu.
    > Aby utrzymywać stale 20stC jest to przykładowe twoje 50kWh w ciągu doby,
    > a dla 21stC będzie to 51,5kWh na dobę.

    Nie kręcę... to się zgadza dla przykładowego domu...

    [..]

    > Zaraz zaraz. Mamy 100l zbiornik wody. Jeżeli nie ma z niego strat to aby
    > rozgrzać wodę w tym zbiorniku z 0 do 97st należy władować w niego
    > jednorazowo 11,252kWh.
    > Aby podgrzać tą wodę z 97stC do 100stC nalezy władować kolejne 0,34kWh
    > energii.
    > Aby od razu rozgrzać wodę od 0 do 100stC należy władować 11,6kWh
    >
    > 11,252 + 3% ~= 11,6 zgadza się?
    >
    > Nie bardzo więc wiem o co ci chodzi. Za dużo chyba winka wypiłem :)

    Wszystko by się zgadzało - ja nie pilem :-D - tylko, w odwrotną stronę
    to samo działa.
    Jak podwyższasz w czasie testu temp w domu, to dorzucasz opału ponad tę
    ilość, która wystarcza do utrzymania stałej temp, a jak ją obniżasz, to
    spalasz tego opału o tyle mniej. ot i wszystko o co mi chodzi.

    pozdr
    robercik-us