  • Data: 2009-12-20 21:54:56
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie tylko w nocy, u mnie wyszło tak że czas efektywnego korzystania z
    > budynku to 8 godzin dziennie (czyli praca + sen).
    > Stad umyśliłem sobie system zarządzania i grzania "na żądanie" jak
    > najwyższymi temperaturami by pomieszczenia nagrzać szybko a potem
    > utrzymywanie przez te 8 godzin jako takiej temperatury.
    > sprawę komplikuje rozkład pomieszczeń, brak termostatów, ażurowość
    > budynku.

    Ale to troche bez sensu. U mnie swego czasu kociol przez chyba nie cale 3
    godziny wypalil 6m^3 gazu. Wylaczylem na noc i zaczalem rano, kociol spalil
    przez caly dzien 6m^3 gazu bo dom przez noc nie zdazyl sie wychlodzic.
    Zostawilem wiec ogrzewanie wlaczone na cala dobe i znow 6m^3 gazu, czyli
    tyle co wczesniej przez 3 godziny. No i ogrzewanie zostawilem wlaczone caly
    czas i na dobe w porownywalnych temperaturach wychodzilo nie wiele ponad
    2m^3, czyli mniej wiecej trzy doby za trzy godziny pierwszego dnia.
    Doswiadczalnie wiec mozna stwierdzic, ze obnizanie temp. w ciagu doby byc
    moze powoduje wiecej strat niz korzysci.

    Pozdro.. TK