  • Data: 2009-12-20 23:30:18
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hgmb2d$f3p$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Tez o tym myślałem i choć proste w założeniu to technicznie trudno gdyż
    > pompa jest wewnątrz kotła i musiał bym zrobić podwójny elektrozawór (zawór
    > 3 drogowy) by pompa nie dostała kociokwiku a instalacja była "na luzie".

    Nie sadze zeby to bylo trudne. Dwie rurki zasilanie i powrot CO rozcinasz
    zaraz za kotlem. Tam dajesz trojniki, miedzy te rury wstawiasz zawor
    nadmiarowy, one sa regulowane tzn. otwieraja sie po osiagnieciu ustawionej
    wartosci (cisnienia) otwierajac by pas i pompa moze sobie chodzic ile chce.
    http://www.allegro.pl/item859306217_roznicowy_zawor_
    upustowy3_4_honeywell_super_cena.html
    Do trojnikow z drugiej strony dolaczasz rzecz jasna odciete rurki wstawiajac
    dodatkowo na zasileniu elektrozawor ktorym trzeba by jakos sterowac
    termostatem. Wydaje sie proste, ale faktycznie moglo by byc zaworem
    trojdogowym. Chyba troche drozsze rozwiazanie.

    > Wszystko było by znacznie prostsze gdyby to był jedno funkcyjny z
    > wymiennikiem...
    > Fakt faktem jeśli tej zimy znowu za gaz przyjdzie 3000zł to rozważę
    > sprzedanie tego złomu i zakup czegoś innego. bo przecież to bydle pożera
    > tyle gazu co stary kocmołuch bez żadnej elektroniki.

    3000 to moze nie tak duzo, zalezy co ogrzewasz.

    Pozdro.. TK