    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Sun, 20 Dec 2009 23:53:25 +0100

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hgm87j$9e7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Nie są ze sobą w żaden sposób połączone, one tylko mierzą i dostarczają
    > danych.
    >
    > wiec jak widzisz kocioł sobie, temp. na zewnątrz sobie...

    No ale wiesz co? Patrzac na te wykresy trudno tak na prawde zgadnac o co
    chodzi. Cel tj. temp. wewnatrz zostaje osiagniety na w miare stalym
    poziomie. Widac wyrazne reakcje kotla na zmieniajace sie warunki wewnatrz.
    Tu teoretycznie jest wszystko w porzadku, brak jakby korelacji zewnetrznej
    temp., zachowuje sie jakby odwrotnie do oczekiwan. Na pierwszy rzut oka inny
    czynnik ma wplyw na temp. kotla. Nie mniej jednak stala wewnatrz jest
    zachowana, inaczej rosla by ze wzrostem temp. zasilania.

> [...]
    > efekcie cała nagrzana woda wraca do pieca który mając pieroński ciąg w
    > kominie zamienia sie w grzejnik i wyciąga calutkie ciepło z wody. I to są
    > olbrzymie straty. Wiec nie mogę dopuszczać kotła do wyłączenia się.
    > Ideałem by było gdybym mógł sterować niezależnie i włącznie planika i
    > pompa ale pompa chodzi jak głupia 24h na dobę. dopiero ja ja zdalnie
    > wyłączę cały moduł CO w kotle to wtedy pompa sie wyłącza.
    > Wszystko było by lepiej gdyby nie było takiej integracji w tym kotle a
    > jedyna funkcja sterowania to włącz/wyłącz.

    Czy to jest kociol atmosferyczny?? Ja mam kondensacyjny z kominem
    koncentrycznym, ciag sam sobie reguluje wentylatorem, komin nic nie wyciaga
    sam, pompa chodzi caly czas. Kiedy rozpale w kozie to temp. zasilania na
    podstawie czujnika wewnatrz spada i kociol nie wlacza sie przez dluzszy
    czas, tj. nie odpala palnika ale pompa caly czas pracuje. Na dobra sprawe
    poki mieszacz nie zacznie sie otwierac to temp. wody w kotle praktycznie nie
    spada, mimo ze krazy w obiegu kociol - sprzeglo hydrauliczne. Komin nie ma
    wpywu na temperature.

    > Raczej poradź co zrobić by:
    > - zmniejszyć ciąg w kominie,
    > - nie zaczadzieć.

    Nie mam pojecia, to co opisujesz wyglada dziwnie, no chyba ze kociol
    atmosferyczny.

    > ewentualnie po proszę schemat elektroniczny od Junkersa KW23 Euroline...
    > (tak wiem, tanie gówno).

    Przychodzi mi do glowy na szybkiego zrobienie by pasu z zaworem nadmiarowym
    miedzy zasilaniem a powrotem tuz przy kotle. Za by pasem mozna by zamotowac
    elektrozawor sterowany termostatem przylgowym na zasileniu kotla. Jak temp.
    na kotle by rosla to zawor by sie otwieral, jak by spadala to by sie zamykal
    odcinajac reszte instalacji. Przy zamknietym zaworze obieg kotla zamykal by
    sie by pasem przez zawor nadmiarowy. Wychlodzilo by sie tylko to co w kotle.

    Pozdro.. TK