    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 11 Mar 2014 07:46:37 +0100

    Tue, 11 Mar 2014 01:12:03 +0100, tomas

    > W tym roku poszło mi pół tony węgla , to jest mniej niż 1000zł.
    > Cena ogrzania pompą ciepła nie ma się jak do ogrzania węglem.

    Że TOBIE poszło tylko tyle węgla nie oznacza, że jest to normalna wartość.
    Normalnie, to ogrzanie kosztuje podobnie, choć biorąc pod uwagę ile się
    trzeba urąbać przy paleniu węglem (czy drewnem -- cięcie, dźwiganie, etc.),
    to wychodzi znacznie kosztowniej -- zwłaszcza dla kręgosłupa. O płucach,
    które pochłaniają popiół oraz to co leci z komina nie pomnę.

    > 700zł<1500zł a w skali roku 1000zł(węgiel + solar) < 2500(pompa ciepła).

    Skąd wiesz ile u CIEBIE by kosztowało ogrzewanie pompą? 2500 zł to jest
    ROCZNY koszt całkowity grzania CO i CWU podany przez Adama dla JEGO domu, a
    nie dla TWOJEGO.

    > Oszczędzam 1500 rocznie , a znając życie więcej bo montaż
    > tej pompy to nie mały wydatek.

    Da się zrobić to tanio i dobrze. Żadna to szczególna filozofia.

    > Kiedyś zachwalali kotły olejowe póki olej nie podrożał.

    Kto zachwalał? Przecież to była porażka od początku do końca.

    > To samo może być z pompami ciepła...

    Akurat bardzo dobrego węgla (czyt. kalorycznego) do produkcji prądu mamy od
    cholery i ciut ciut.

    --
    Pozdor Myjk