  • Data: 2014-03-11 18:57:41
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 11 Mar 2014 13:49:41 +0100, Maniek4

    > Wskaz gdzie jest blad. Ja liczylem - co Ci sie nie zgadza?

    Koszty instalacji pieca gazowego się choćby nie zgadzają.

    > To wsadz grzalke elektryczna w instalacje bedzie
    > jeszcze prosciej jesli tylko o to chodzi.

    System złożony z dwóch lub trzech niezależnych komponentów zawsze będzie
    droższy i bardziej upierdliwy w użytkowaniu. Jest to jeden z elementów
    które należy brać pod uwagę przy zakupie. Uniwersalność systemu też, tj.
    jeśli system efektem ubocznym grzania wody pozwala chłodzić powietrze w
    lecie, to jest to zaleta. Solary, choć teoretycznie tańsze, są ułomne bo
    pozwalają grzać tylko wodę i to też w określonych warunkach pogodowych.

    Żeby sobie schłodzić powietrze, a tego wymaga praktycznie każdy dom aby
    osiagnąć komfort, musisz sobie zainstalować kolejne urządzenie, tj.
    klimatyzator (i tym sposobem dochodzisz znowu do instalacji pompy ciepła
    :P). Itd. No ale, zawsze masz wybór i możesz się pocić po dniach i nocach,
    w zamian kąpać 3x dziennie. :P Wtedy rzeczywiście szybciej ci się zwrócą te
    solary. Hehe.

    --
    Pozdor Myjk