  • Data: 2014-03-11 22:21:00
    Temat: Re: A moze w solary na grzanie wody ??
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-11 20:48, Adam pisze:

    > Udowodnij.
    >
    > PS. Pompa ciepla nie zamienia energii elektrycznej w cieplna.

    Zamienia, tylko ty sobie z tego nie zdajesz sprawy, bo jesteś ignorantem.
    Część energii zużywana jest na pokonanie sił tarcia, które zamienia się
    w ciepło.
    Te siły tarcia to nie tylko siła tarcia elementów mechanicznych, ale
    także podczas przepływu czynnika, jego cząsteczki trą o siebie oraz o
    ścianki rur.
    Co do przetwarzania to nie chodziło mi o przetwarzanie energii poprzez
    pompę ciepła, choć także i tutaj jest część tej energii przetwarzana,
    ale przede wszystkim chodzi o przetwarzanie: spalanie węgla -> para
    wodna -> turbina generatora -> generator prądu -> transformator
    podwyższający napięcie -> linia przesyłowa WN -> kolejne transformatory
    i linie przesyłowe -> transformator NN (400/230V) -> linia przesyłowa NN
    (400/230V) - silnik elektryczny PC -> sprężarka PC
    Każdy z tych etapów to utrata kolejnych kilku-kilkunastu procent energii.
    Jak uwzględnisz te wszystkie etapy przetwarzania energii to okaże się,
    że wykorzystujesz do napędu PC raptem kilkanaście % energii tego
    spalonego węgla w elektrowni.
    Obecnie nawet najbardziej ch....we kotły wodne spalają węgiel ze
    sprawnością powyżej 60%, a dobre kotły powyżej 85%.
    Dlatego też grzanie pompą ciepła przy COP powyżej 4 i tak jest droższe
    od ogrzewania węglowego.