  • Data: 2015-11-09 08:55:06
    Temat: Re: A w Krakowie...
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 8 Nov 2015 23:22:49 +0100, nadir

    > Z tym, że jak wszyscy pójdą w ogrzewanie
    > elektryczne, to okaże się, że mamy za mało elektrowni.

    Wątpię. Z pewnością okaże się, że moce elektrowni zostaną w końcu dużo
    równiej skonsumowane, co pozwoli im lepiej szacować te moce i koszty. Wtedy
    znając stałe zapotrzebowanie dobowe można pokusić się o rozbudowę. Teraz
    jest to nieopłacalne, bo elektrownia chodzi na pełnej parze w lato 7-15 gdy
    biura i zakłady załączają np. klimatyzacje, a po 15-17 chodzi na pół, albo
    i mniej, gwizdka i tym samym staje się nierentowna przez kolejne 16h. W
    okresie przejściowym i w zimie to już w ogóle ma przeciąg. Trudno w takim
    przypadku spodziewać się, aby ładowała kasę i dalej się rozrastała.

    Dlatego między innymi są plany taryfowe aby zmusić niejako ludzi, do
    korzystania w tych przeciągach. Ogrzewanie prądem to idealne pole aby ten
    przeciąg wykorzystać i zrównoważyć zużycie.

    > [...] Co Ty na to?

    Nie rozumiem czemu ludzie się tak mnożą. Ja mam jedno dziecko, choć stać
    mnie na 5, i uważam że więcej nie potrzeba -- właśnie dlatego, że jest
    ludzi zbyt dużo. Szkoda że ludzie skupiają się na ilości a nie na jakości
    (a populistyczna władza wcale im w tym nie pomaga).

    Zresztą z domami widzę jest to samo. Ludzie sobie stawiają dla 2-4 osób
    domy 150-200m2+ i wstawiaja tam węglosyf bo rzekomo ich nie stać na czyste
    grzanie (a nie stać, bo nie stać ich na ocieplenie bryły), zamiast
    zmniejszyć metraż i zbudować dom na który ich stać. No nie, u nas wszystko
    na opak.

    --
    Pozdor
    Myjk