    From: " widow" <w...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: AEROC - czy ktoś budował z tych bloczków?
    Date: Thu, 29 Jan 2009 09:34:03 +0000 (UTC)

    JanuszK <J...@m...o2.pl> napisał(a):

    > To nie teoria, zobacz na normy dla muru 1W i dla 2W, producenci
    > 'załatwili' sobie że 1W ma mieć max U=0.5 a tymczasem dla 2W norma już
    > wymaga max 0.25U czyli dwa razy cieplejszy mur, przenikalność
    > pozostałych elementów budynku też jest skorelowana z 2W bo np dcach ma
    > też max0.25 (chyba) a podłoga na gruncie chyba mniej.

    ale co ma piernik do wiatraka? teoria teoria teoria
    podpierasz się normami, ale nijak się to ma do rzeczywistości
    co z tego, że norma "mówi" U=0,5 jak producent (zakładając, że nie kłamie)
    wyprodukuje cegłę o parametrach U=0,2?
    przecież spełnia normy!
    nie postawisz ściany 1W z takiego materiału, tylko dlatego, że norma "mówi"
    0,5?

    > Co z tego wynika? Norma jako wytyczna projektowa mówi jak ciepły musi
    > być dom poza tym 'wyskokiem' z ścianą 1W która nijak nie pasuje do reszty.

    dlaczego nijak ma się do reszty? bo nie mieści się w światopoglądzie,
    niektórych osób?

    > Ale za to dobrze sprzedaje sie marketingowo, muratory i takie tam inne
    > mocno lansowały 1W, będą mocno przez producentów sponsorowane reklamami.

    to jest oddzielna kwestia, z która w pełni się zgadzam
    marketing jest bardzo silny w naszym Kraju
    można o to samo podejżewać producentów ceramiki, styropianu, zauważ ile osób
    wręcz z "automatu" buduje z ceramiki + styropian? mało kto rozważa inne
    technologie, ale ja tego nie neguję, każdego sprawa + wynikające z konkretnej
    technnologii określone oszczędności i koszty budowy

    > Poczytaj archiwum grupy, było sporo głosów ludzi którzy sami lub
    > widzieli ocieplających ścianę 1W styropianem, co jest bez sensu,

    tak, czytałem różne wypowiedzi na ten temat
    ale w tym momencie zaprzeczasz sam sobie
    z jednej strony negujesz sens stawiania ścian 1W (bo normy, bo marketing, bo
    brak ekonomii < wszystko teoretycznie) i jednocześnie piszesz, że ocieplanie
    ścian 1W bez sensu < z czym osobiście się zgadzam

    > Lepiej zrobić minimalną grubość wymaganą konstrukcyjne czyli 25cm z BK,
    > maxa czy czegoś podobnego a na to dać właściwe ocieplenie, co wrażliwsi
    > na trwałość elewacji mogą sobie jesze dorzucić jedną warstwe z 12
    > beleczego co ładnie wygląda i jest trwalsze od 5mm kleju siatki i tynku.

    w technologii ściany 2W jak najbardziej nie ma sensu ładować drogiej
    technologii w ścianę nośną bo mija się to z celem

    osobiście wybudowałbym dom i ze słomy paczkowanej, nie mam założonych klapek
    tylko na jedną technologię:] ale mam specyficzną sytuację i muszę pobudować
    szybko, ograniczając ilość prac
    tak na marginesie policzyłem sobie koszty wybudowania ściany 1W z tych
    bloczków AEROC w stosunku do ściany 2W porotherm 25cm + styro 15cm, koszty
    niemal identyczne, a różnice w U ściany nie jakieś astronomiczne. Nie
    wspominam o czasie oraz ilości dodatkowych prac.
    Ale nie mam informacji, czy ktoś wybudował dom konkretnie z tych bloczków
    AEROC, jak z ich jakością itp.

    pozdrawiam