  • 1. Data: 2009-01-27 13:33:02
    Temat: AEROC - czy ktoś budował z tych bloczków?
    Od: " widow" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z Grupowiczów budował z bloczków betonu
    komórkowego firmy AEROC? Wg różnych informacji, które znalazłem w internecie
    jest to odpowiednik YTONGa (nawet wizualnie podobne).
    Chciałbym zaznaczyć, że interesują mnie tylko bloczki AEROC EcoTerm grubość
    37,5cm, przeznaczone do budowy ścian jednowarstwowych + cienka spoina.
    Będę wdzięczny za informację + ewentualne zdjęcia z etapów budowy itp.
    pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2009-01-27 17:12:31
    Temat: Re: AEROC - czy ktoś budował z tych bloczków?
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik " widow" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 37,5cm, przeznaczone do budowy ścian jednowarstwowych + cienka spoina.
    > Będę wdzięczny za informację + ewentualne zdjęcia z etapów budowy itp.

    odrazu wkalkuluj ocieplenie takiego muru. 1W jest za malo.

  • 3. Data: 2009-01-27 19:09:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kudlaty wrote:
    > Użytkownik " widow" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > odrazu wkalkuluj ocieplenie takiego muru. 1W jest za malo.

    nie pisz bzdur

  • 4. Data: 2009-01-27 19:10:35
    Od: "widow" <w...@t...pl>

    > odrazu wkalkuluj ocieplenie takiego muru. 1W jest za malo.

    ale masz to poparte jakimś doświadczeniem? czy tylko teoria? nie obraź się,
    ale niektórzy na tej grupie z automatu dali by najlepiej 0,5m styro, mysląc,
    że to załatwi sprawę:)
    pytam poważnie, bo muszę pobudować szybko (mały budynek) i żeby uniknąć
    dodatkowych prac (stąd wybór ściany 1W) i budynek w miarę ciepły.
    przecież buduje się domy z ytonga 36,5 bez dodatkowego ocieplenia i są
    osoby, które takie rozwiązanie sobie chwalą
    ja się pytam jak to jest w przypadku tego materiału Aeroc?
    Mam świadomość, że marketing pewnych firm w Polsce jest na tyle silny, że
    niektórzy wybierają rozwiązania nie do końca trafne, ja chciałbym tego
    uniknąć:)
    dlatego będę wdzięczny za konkretne argumenty, zwłaszcza w odniesieniu do
    ytonga 36,5.
    I żeby była jasność nie upieram się na zabój na ścianę 1W, ale muszę pewne
    prace przedewszystkim przyspieszyć i uprościć.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-27 19:22:59
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "widow" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I żeby była jasność nie upieram się na zabój na ścianę 1W, ale muszę pewne
    > prace przedewszystkim przyspieszyć i uprościć.

    jak chcesz szybko to szkieletowka lub finski dom.

    Jesli chodzi o 1W to sciagnij sobie program OZC i oblicz
    Jesli bedziesz mial straty ciepla zrownowazone
    - mur 20%
    - okna 20%
    - podloga 20%
    - dach 20%
    - wentylacja 20%

    to dalsze prace nad udoskonaleniem domu pod wzgledem ocieplenia nie maja
    sensu. mozna wtedy przystapic do poszukiwania tanich nosnikow energi
    np
    - 100% dom solarny
    - pompa ciepla
    - kogeneracja
    - elektrownia wiatrowa

    To tyle

  • 6. Data: 2009-01-27 20:28:42
    Od: "widow" <w...@t...pl>

> [...]
    >
    > to dalsze prace nad udoskonaleniem domu pod wzgledem ocieplenia nie maja
    > sensu. mozna wtedy przystapic do poszukiwania tanich nosnikow energi

    dzieki za info
    z Twojej wypowiedzi wynika, że jesteś w tym przypadku raczej teoretykiem niż
    praktykiem:)
    ja mimo wszystko poczekam może na opinie innych, którzy użytkują budynek ze
    ścianą 1W wykonaną np. z ytonga 36,5

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-01-27 21:32:26
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    >pobudować

    ciągle mnie zastanawia co to za gwara,
    bo mnie od kilkudziesięciu lat uczono "wybudować, zbudować"

  • 8. Data: 2009-01-27 22:20:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    widow wrote:

> [...]
    > ja mimo wszystko poczekam może na opinie innych, którzy użytkują
    > budynek ze ścianą 1W wykonaną np. z ytonga 36,5

    ja mam i w zimie jest ciepło a w lecie chłodno

  • 9. Data: 2009-01-28 07:17:46
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    > ja mam i w zimie jest ciepło a w lecie chłodno

    a ile kosztuje Cie ogrzewanie?

    Pozdrawiam
    Tim

  • 10. Data: 2009-01-28 07:19:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tim wrote:

    > a ile kosztuje Cie ogrzewanie?

    niewiem, ale zużycie jest zgodne z teorią zapotrzebowanie na ciepło dla -20
    wynosi 6700 W dla 120 m2