  • 1. Data: 2011-01-06 20:34:25
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 5, 2:22 pm, "jacek" <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Sam agregat z 4-o culindrowym leylanda silnikiem kosztuje 20 tys i ma
    > pradnic oko o 35 KVA
    > jest to sprzet do pracy ciag ej, ale mysle ze wystarczy jak bedzie pracowa
    > tylko w ciagu dnia, przez noc dom sie nie wych odzi, bo jest murowany i
    > solidnie ocieplony.
    > My l e by bym w stanie to wsadzi do kot owni i stawaj c na eleastycznych
    > nogach w celu unikniecia przenoszenia drgan, sam kot ownie te wyciszy tak
    > zeby halas sie nie przenosi .
    > T umik kt ry bedzie r wniez odbiera ciep o do wody na tyle wyciszy spaliny

    Tutaj masz gotowe takie urzadzenia, przeznaczone do tych celow.

    http://www.kaeuferportal.de/blockheizkraftwerk-kaufb
    eratung/mini-blockheizkraftwerk-blockheizkraftwerk-2
    086

    Produkuje prad i daje cieplo, spalajac rozne nosniki energii.
    Problemem jest tylko, ze cieplo potrzebne jest zwykle w dzien
    ( ogrzewanie domu), a prad wieczorem i w nocy.
    O ile cieplo mozna magazynowac bez problemow, to z pradem jest gorsza
    sprawa.

    W Niemczech rzad placi wysokie subwencje za prad z takich urzadzen,
    wprowadzany do sieci, jesli wykorzystuje sie odnawialne zrodla
    energii.
    Dlatego Niemcom moze sie to oplacac.
    W Polsce nie wiem, jak to jest z tymi subwencjami.

    Ogladalem w Niemczech wieksze urzadzenia tego typu, pracujace na
    biogaz, a takze na olej rzepakowy.
    Ten na olej rzepakowy to byl silnik, wielkosci duzego auta terenowego,
    produkowal prad, a cieplo szlo w komin...i sie oplacalo...

    Pytalem kiedys w roznych miejscach, czy moznaby zakupic olej po
    frytkach, ale nie udalo mi sie to.
    Moznaby jeszcze wykorzystac zuzyty olej silnikowy.

    Mozesz tez wybudowac w piwnicy zbiornik na biogaz i wrzucac tam trawe,
    kukurydze, splesniale ziarno, odpady miesne itp.... Ten gaz moze miec
    nawet 55% metanu i daje sie spalac w kuchenkach gazowych, w piecach,
    albo generatorach pradu.
    Fermentacja odbywa sie w temp. 38 stopni C., wiec zbiornik trzeba
    dogrzewac, ale wystarczy niewielka ilosc gazu zuzyc na ten cel.

    Innym moim pomyslem, jest, zeby umiescic rurki z woda w kanalach
    sciekowych i wykorzystac ich cieplo, tak jak wykorzystuje sie cieplo z
    rur zakopanych w gruncie...(???)

  • 2. Data: 2011-01-19 23:06:02
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marek pisze:
> [...]

    też myślałem o czymś takim:

    * diesel ze szrotu
    * alternator(y) 12V, akurat do akumulatorów zasilania awaryjnego
    * ciepłem odpadowym ładować bufor CO/CWU
    * nad ciepłem ze spalni się nie zastanawiałem ;)
    * opał, olej jadalny, może nawet stary olej silnikowy
    * pod wał można podpiąć przyzwoity generator trójfazowy np taki
    http://www.zh-rolstal.pl/agregaty.php
    * trzebaby tylko pomyśleć jak mu obroty wyregulować aby były zawsze
    1500rpm

    Prawdopodobnie nigdy się za to nie wezmę, chyba że będzie groźba jakiejś
    wojny ;)

    bajcik

  • 3. Data: 2011-01-20 06:57:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2011 00:06, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:

> [...]
    > 1500rpm
    >
    > Prawdopodobnie nigdy się za to nie wezmę, chyba że będzie groźba jakiejś

    Jakbyś próbował się tak zasilać normalnie całymi dniami (i nocami), to
    szybko miałbyś wojnę ;->

    No, chyba żeby udało Ci się zrobić jakąś genialną izolację akustyczną i
    jakieś super-extra filtry.