  • Data: 2011-01-23 19:26:52
    Temat: Re: Balkon
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    >Ano.. Dlatego ja mam taras jako zupelnie oddzielna, niezalezna,
    >"wiszaca" konstrukcje (spieta jednak z domem wspolnymi lawami). Taras
    >od domu oddziela 15cm styro. A taras bede robil wylacznie z drzewa -
    >albo modrzew syberyjski albo jakis tanszy egzotyk. Zadnych kafli!!

    Jeśli mogę doradzić, to odpuść sobie modrzew. Mój kumpel robił taras z modrzewia
    rok temu. Okazuje się, że cena desek to tylko jakieś 1/4-1/3 kosztów tarasu
    drewnianego. Gdyby dopłacił paręset złotych, miałby taras pokryty egzotykiem,
    który się na takie tarasy nadaje.
    Co do użytkowania - to jest porażka. Dwóch moich kumpli z biura ma tarasy z
    drewna. Zimą muszą je odśnieżać, przy tym uważać żeby desek łopatą nie zniszczyć
    (spróbuj zebrać 30cm śniegu miotłą), chodzić po tym się nie da gdy leży tam
    śnieg. Tyle usłyszałem od kolegów i odpuściłem sobie drewniany taras, choć
    bardzo, bardzo mi się podoba.
    Co do meritum: ja wywaliłem 2 balkony, a jeden w lukarnie zostawiłem. Doszedłem
    do wniosku, że budynek za dużo by stracił. Koszt ocieplenia mojego balkonu 1x4m
    nie był wysoki. Od dołu styropian chyba 12cm, z góry styrodur 8cm i
    hydroizolacja. Balustrady u nas robią od 100zł/m-b. Gdybym chciał ocynkować, to
    też wielki koszt nie jest, trudniej z transportem. Ale ja cynkować nie będę - w
    bloku mieszkałem na ostatnim piętrze, balkon nie cynkowany, malowany 2 razy w
    ciągu 25 lat i nic się z nim nie działo.

    --
    Bartek