    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Basen betonowy + fundament pod przeszklenie
    Date: Tue, 27 Jun 2017 00:53:10 +0200

    W dniu 2017-06-27 o 00:30, MK pisze:

    > Parcie gruntu i dopuszczalne odkształcenia (rysy)

    Jakoś tak się składa, że zarówno u rodziców, jak i u sąsiadów są
    podręczne magazyny na opał.
    U rodziców jest to bodajże na ok. 40 ton koksu (tak, to "podręczny" -
    zapas na 2 tygodnie ostrzejszej zimy). Wysokość ok. 2,5m, kwadrat o
    bokach kilku metrów. Chyba mniej niż 10, nie pamiętam. Mieściła się na
    płycie cała wywrotka.
    Ale to nieistotne.
    Magazyn ten ma płytę sufitową (żelbeton) na poziomie podwórka - czyli
    jest w całości zagłębiony. Ścianki ma betonowe - nie pamiętam, czy
    zbrojone. Niezbyt grube - chyba gdzieś na cegłę.
    Nic nie pęka, nic się nie odkształca.
    U sąsiadów podobnie.

    Oczywistym jest, że co innego taka "piwnica", a co innego szczelny
    zbiornik - jednak parcia nie stwierdzono.
    Może to jeszcze kwestia gleby?
    U mnie dominacja gliny - jest to dawne koryto rzeki. Ale od kilku
    tysięcy lat rzeka płynie kilometr dalej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam