    From: Shaman <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Beton z betoniarki -kilka pytań
    Date: Tue, 24 May 2011 13:49:42 +0200

    Dnia 24-05-2011 o 13:33:53 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >
    > E tam przesada. Może jakies mosty wiadukty czy drapacze chmur to tak,
    > ale w domach jednorodzinnych spokojnie bez wibrowania wylewane stropy
    > słupy itp stoja. U mnie tez stropu nie wibrowali bo ja wtedy nawet nie
    > wiedziałem że istnieje coś takiego jak wibrator. dopiero na grupie
    > później o tym doczytałem. A jak szalunki zdjeli to strop ladny równy bez
    > wrzerów itp. To samo w słupach- jak z weza chlupneli beton w szalunki
    > kartonowe to samo się zawibrowało, szalunek zdjełem i powierzchnia
    > gładka jak dupa niemowlaka.
> [...]

    Chałupa stoi i stać będzie. Przecież chałupy naszych przodków stoją choć
    wibratorów nie było a beton kręciło się w betoniarce i nikt nawet nie
    wspominał o technologii kładzenia betonu, przerwach roboczych itd. Ekipy
    najczęściej załatwiają to w ten sposób, że rozwadniają beton. Ja na strop
    dałem B30 - był dosyć gęsty - bez wibratora kiepsko by się ułożył.
    Dodatkowo miałem nieco zakombinowany strop z kilkoma mocno zbrojonymi
    belkami. Wolałem dopilnować starnnego wykonania. A i tak dałem ciała bo
    zapomniałem o wcześniejszym polaniu wodą.. ekipa się słowem nie zająknęła
    albo też o tym nie wiedziała.

    --
    PZDR
    Shaman