  • Data: 2011-05-24 11:43:52
    Temat: Re: Beton z betoniarki -kilka pytań
    Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24-05-2011 o 13:31:41 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Jeśliby opadły, to byłyby źle ułożone. Ponieważ nie opadły - są
    > ułożone dobrze. Oponuję dlatego, że twoja wypowiedź sugeruje, że one
    > cały czas są źle ułożone.

    W takim razie dementi.. nie tak to chciałem ująć :) Chciałem jedynie
    zaznaczyć, że wibrowany beton jest lepszy, ale wtedy metoda z podnoszeniem
    na chwilę zbrojenia nie działa. I tylko tyle.

    > No właśnie i tamten gość twierdzi i sam widziałem, że ta metoda nie
    > tylko wygładzała wierzch. Oczywiście, wibrowania nic nie zastąpi, ale
    > jak wibratora pod ręką nie ma, do wypożyczalni daleko (nie każdy w
    > wielkim mieście mieszka, gdzie takie fanaberie są), a do zbudowania
    > jest niewielki strop, a nie most żelbetowy - czemu nie?

    A tym latawcem jest tak samo jak z delikatnym ciapaniem butem po
    gliniastym terenie.. uplastycznia się wierzchnia warstwa o grubości x,
    wierzch staje się wyraźnie mokry i miękki. Ale tylko do pewnej głębokości.
    Nie wiem jak się nazywa to zjawisko. Tornad pewnie wie, ale już nie czyta
    grupy :)

    Zaś co do meritum - pełna zgoda - nie zawsze wibrowanie jest koniecznie
    niezbędne.

    Ale czasem jest :) - np. przy mocno zbrojonych belkach z małym odstępem
    pomiędzy prętami wibrator jest jedynym sposobem na zagwarantowanie dobrego
    ułożenia betonu. No ale od tego jest kierownik, żeby ocenić.

    --
    PZDR
    Shaman