eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBlok, szyb w łazience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic? › Re: Blok, szyb w łazience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
  • From: "Marek" <d...@t...orange.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Blok, szyb w łazience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
    Date: Wed, 20 Oct 2010 01:10:45 +0200

    Użytkownik "Evanduril" <m...@m...org> napisał w wiadomości
    news:i9ifeq$9i9$1@news.net.icm.edu.pl...

    > To zamykanie jest wewnetrzne (w szybie), czy zewnetrzne?
    >
    > To, co pisales powyzej cytatu, dotyczy domu, ja mowilem o mieszkaniu 47m2
    > w bloku na 4 (ostatnim) pietrze :)
    >
    > --
    > Jacek Sawicki

    Ostatnie pietro w bloku zwykle ma niezależne od pozostałych mieszkań kanały
    wentylacyjne.
    Do tego są to dość krótkie kominy w których łatwo odwrócić ciąg.
    Prawdopodobnie problem pojawił się po wymianie okien na zbyt szczelne.
    Niewielkie szczeliny w oknach nie są wystarczające.
    Prawdopodobnie masz dwa kanały wentylacyjne: jeden w kuchni drugi w
    łazience.
    Podejrzewam też że ostatnio słabo ogrzewasz łazienkę, która jest przecież w
    ciągu doby prawie nie używana to po co grzać?
    W kuchni natomiast jest cieplej a na pewno jest ciepło w pobliżu kanału
    wentylacyjnego.
    To powoduje że wywiew w kuchni działa prawidłowo natomiast nie ma bądź jest
    niewystarczający wlot powietrza z zewnątrz - kanał wentylacyjny w łazience
    jest chłodniejszy i tam łatwiej odwrócić ciąg. Dlatego tam nawiewa.
    Masz poważny problem bo zamykać wentylacji w łazience nie możesz -
    prawdopodobnie jest tam gazowy podgrzewacz wody. Wentylatora mechanicznego
    też nie wolno stosować bo kominiarz przy najbliższej wizycie każe go
    zdemontować.
    Pozostaje tylko wpuścic powietrze do mieszkania i więcej grzać. tak czy owak
    to kosztuje i tego nie przeskoczysz.
    Acha, można jeszcze sprzedać mieszkanie i wybudowac domek :-)
    Ale to nie tej zimy.

    Marek