  • 1. Data: 2010-10-18 21:05:38
    Temat: Blok, szyb w łazience, wwiewa powietrze do srodka - co zrobic?
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Witam. Od 31 lat, z 2 letnia przerwa mieszkam w bloku, do tej pory nie bylo
    takich problemow, pojawily sie w zeszla zime.
    Mianowicie przez szyb wentylacyjny, w ktorym zamontowany jest wywiew, wwiewa
    zimne powietrze z dworu, a przeciez powinno byc inaczej. W poprzednia zime w
    lazience mialem 12 stopni, a w samym mieszkaniu w okolicach 15.

    Najwyrazniej niepoprawnie dziala caly ciag grawitacyjny, czy jak to sie tam
    nazywa. Problem rzekomo stanowic maja nowe okna, tylko ze one maja specjalne
    szczeliny i jak najbardziej przepuszczaja powietrze, wiec ruch z domu na
    zewnatrz powinien byc zachowany. Teoretycznie spoldzielnia ma sie tym zajac,
    wymieniajac oprocz dachu takze kominy (wydluzajac?), ale najprawdopodobnie
    nie zdaza przed zima (brak kasy).

    Pytanie z mojej strony jest nastepujace: co moge zrobic oprocz
    zaklajstrowania na amen calego szybu (albo otworu w lazience)? Wiadomo, ze
    zatkanie szybu to ni jest dobry pomysl ogolnie, a z kolei zatkanie dziury w
    miejscu wiatraka tez nie bardzo, bo szybko pojawi sie grzyb. Czy znacie moze
    sposob an to, aby powietrze moglo wylatywac w komin, ale nie wlatywac do
    srodka? Ewentualnie czy sa jakies wiatraki z blokada, czyli ze jesli sie nie
    wlaczy to nic nie przepuszczaja?

    Generalnie prosilbym o jakakolwiek pomoc, bo zanosi sie, ze i ta zime
    spedzimy w zimnie, a tym razem mamy malenkie dziecko.

    Pozdrawiam,

    --
    Jacek Sawicki
    http://www.studioaurora.pl

  • 2. Data: 2010-10-18 21:31:21
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Evanduril" <m...@m...org> wrote in message

    Posłuchaj, nie tylko ty masz takie problemy.

    Ja w domu miewam cofki powietrza. Niedalej jak kilka dni temu poszedłem do
    kotłowni, a tam pełne wiadro kondensatu, który spływał z komina z
    nierdzewki. Rura spalinowa na łączeniach zalana skroplinami. Piec dziwnie
    palił i miał za mało tlenu wg. pomiarów. Ale przy okazji odkryłem, że
    czerpnią powietrza do kotłowni wywiewa powietrze tak jakby odwrócił się ciąg
    nawet w kominie. Przez to wyziębiony komin kondensował spaliny i zmienił się
    skład spalin o jakieś 2% tlenu to dużo.
    Po 2 dniach ustało zjawisko. No ale miewam cofki powietrza w wentylacji.
    Głównie zimą. Objaw jest taki, że nie dosyć że wieje z kratek to jeszcze
    cała para skrapla sie dookoła anemostatu i kapie.
    Powiem ci, że walka będzie trudna do czasu aż nie zrobie sobie wentylacji
    mechanicznej.

    Są natomiast wentylatory z zamykanumi takimi zasłonkami.. mam ze 3 takie ale
    zbyt szczelne onie nie są. Zawsze lepsze to nic nic.

  • 3. Data: 2010-10-18 21:50:13
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    kiki wrote:
    > Są natomiast wentylatory z zamykanumi takimi zasłonkami.. mam ze 3
    > takie ale zbyt szczelne onie nie są. Zawsze lepsze to nic nic.

    To zamykanie jest wewnetrzne (w szybie), czy zewnetrzne?

    To, co pisales powyzej cytatu, dotyczy domu, ja mowilem o mieszkaniu 47m2 w
    bloku na 4 (ostatnim) pietrze :)

    --
    Jacek Sawicki

  • 4. Data: 2010-10-18 22:01:09
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-10-18 23:50, Evanduril pisze:

    > To zamykanie jest wewnetrzne (w szybie), czy zewnetrzne?

    klapki zapobiegające odwracaniu ciągu są wbudowane w wentylator. Jednak
    całkiem idealne to to nie jest. Nie gwarantuje pełnej szczelności.

    Przynajmniej w tych co oglądałem to tak było. Ja mam went. S%p Silent
    Design coś tam coś tam... W nim to sa takie cieniutkie leciutkie
    błonkowe przesłony.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2010-10-18 22:40:53
    Od: "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl>

    A sprawdzałeś jak to się zachowuje przy otwartych oknach ?

  • 6. Data: 2010-10-19 06:43:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Generalnie prosilbym o jakakolwiek pomoc, bo zanosi sie, ze i ta zime
    > spedzimy w zimnie, a tym razem mamy malenkie dziecko.

    Nowe okna powinny mieć zamontowane nawiewniki np. ciśnieniowe. Przez
    rozszczelnienia w oknach jest jednak zbyt słaby dopływ powietrza aby
    wyrównać ciśnienie pomiędzy wnętrzem mieszkania a dworem. Szczególnie zimą,
    dlatego nawiewa Ci do domu przez wywiew w łazience bo tak jest łatwiej.
    Zadbaj także aby drzwi wewnętrzne między pokojami miały szczelinę
    wentylacyjną między skrzydłem a podłogą oraz kratkę wentylacyjną w drzwiach
    od łazienki, w której jest wywiew. Powietrze musi mieć możliwość przepływu
    przez mieszkanie z wlotu aż do wylotu.

    Osobną sprawą jest długość tego kanału wylotowego (możliwe, że na ostatnim
    piętrze jest za krótki) oraz jego izolacja ale to już inna bajka. Nie robili
    ostatnio w bloku jakichś remontów? Ocieplenia?

    Pozdr.

  • 7. Data: 2010-10-19 08:15:30
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

> [...]
    > do srodka? Ewentualnie czy sa jakies wiatraki z blokada, czyli ze jesli
    > sie nie wlaczy to nic nie przepuszczaja?

    Zapytaj w Castoramie - ja tam kupilem wentylatorki do ktorych mozna bylo
    dokupic taka dostawkę, bardzo prymitywną, ktora zamykala droge dla powietrza
    wpadającego do pomieszczenia. Proste, ale działa u mnie.
    pozdr.

    --
    michalski, Kamień

  • 8. Data: 2010-10-19 13:39:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > Nowe okna powinny mieć zamontowane nawiewniki np. ciśnieniowe. Przez
    > rozszczelnienia w oknach jest jednak zbyt słaby dopływ powietrza aby

    To sie zgadza ale ciąg jest czasem tak wielki, że jedynym sposobem to zatkać
    kratkę folią i taśmą klejącą. Można użyć ten wentylator z przesłonami ale
    znowy będziemy niewolnikami wentylatora.
    Ja człowieka rozumiem, bo cug może być tak mocny, że aż tworzy się muzyka w
    każdej szparce.

  • 9. Data: 2010-10-19 15:46:06
    Od: Artur <a...@g...com>

    On 18 Paź, 23:05, "Evanduril" <m...@m...org> wrote:
> [...]
    >
    > Generalnie prosilbym o jakakolwiek pomoc, bo zanosi sie, ze i ta zime
    > spedzimy w zimnie, a tym razem mamy malenkie dziecko.

    Witaj.
    W bloku jak to w bloku ;-)
    Sprawdź proszę czy rewizję do komina masz na dole zamkniętą ( to tam
    gdzie czyści kominiarz w piwnicy ;-))) zdarzają się MacGay..... którzy
    je otwierają bo... "wtedy jest chłodniej ziemniaki tak nie
    rosną" ;-))) - najlepszy teks jaki słyszałem w swojej karierze ;-)))
    i pytanie nr 2 czy czujesz jakieś dziwne wyziewy z szybu nieraz ???
    istnieje opcja że ktoś w ciągu zamontował sobie wiatraczek taki na
    przykład z casto.... i zaburzył cały ciąg wentylacyjny.
    W końcu obieg powietrza wymuszony czy grawitacyjny, dla niektórych z
    sąsiadów w bloku to nie stanowi bo ważne że jak ja palę to mi w
    mieszkaniu nie śmierdzi, a że sąsiadowi nie palącemu tak - cóż takie
    życie z tymi kominami ;-)))))

    Artur
    http://www.gotoweparkiety.pl/

  • 10. Data: 2010-10-19 17:57:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 23:31:21 kiki <k...@k...net> napisał(a):

> [...]
    > dziwnie palił i miał za mało tlenu wg. pomiarów. Ale przy okazji
    > odkryłem, że czerpnią powietrza do kotłowni wywiewa powietrze tak jakby

    Ja miałem taką czerpnię w poprzednim domu gdzie mieszakałem,
    powiedziałem sobie, nigdy więcej, to jest nieporozumienie.
    TYeraz zainstalowałem specjalnie piec co z zamknietą komorą
    żeby tej cholernej Z-tki nie musieć robić.

    Przez to wyziębiony komin kondensował
    > spaliny i zmienił się skład spalin o jakieś 2% tlenu to dużo.
    > Po 2 dniach ustało zjawisko. No ale miewam cofki powietrza w wentylacji.
    > Głównie zimą.
    Typowy objaw przy grawitacyjnej, za mocno ciagną kominy a okna szczelnie
    przymknięte, zetka nie wyrabia to ciągnie ci kominem od pieca w dół,
    dobrze że cię nie zaczadziło.

    --
    Pozdr
    JanuszK