  • Data: 2010-07-28 07:51:30
    Temat: Re: Boiler czy?
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Lip, 23:47, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Pół godziny?? I woda niby ma cały czas lecieć?

    > Jak przez te pół godziny woda ma cały czas lecieć, to tak czy inaczej
    > będzie drogo.
    >
    > W bojlerze wody ciepłej może zabraknąć, a z kolei przy przepływowym
    > będziesz potrzebował od pyty mocy i odpowiednich kabli. Albo będziesz
    > skazany na ledwie ciurkający strumyczek lub ledwo letnią wodę.
    >
    > To jest dom? Mieszkanie? Jaki jest przydział mocy?

    Tak, jeżeli to mieszkanie to kluczowy może byc przydział mocy (może
    byc spory problem ze zwiększeniem przydziału).
    Jeżeli ma to być przepływowy ogrzewacz to musi miec moc ok 15kW a z
    tego wynika że przycial mocy musi być co najmniej 20kW bo przeciez w
    domu sa i inne odbiorniki a to jest juz sporo.
    Dwie taryfy opłacaja sie tylko i tylko wtedy gdy w drugiej taryfie ma
    sie więszy pobór niz w pierwszej, u mnie to nie wydaje się możliwe i
    wątpie żeby to się opłacało komus kto nie ogrzewa prądem domu.

    Myślę że koszty nie będa znacząco różne w obu przypadkach a liczy sie
    bardzie to czego sie oczekuje, czy ciepłej wody natychmiast, czy
    ciepłej wądy ciągle i bez ograniczeń ale ze zwłoką.
    Jeżeli pukty poboru sa oddalone to można się zastanowic nad więcej niż
    jednym podgrzewaczem przepływowym ale to znowu jest problem z
    przydzialem mocy bo sie zwielokotnia.

    Pzdr
    QbaB