  • Data: 2010-07-28 10:31:39
    Temat: Re: Boiler czy?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4c4ffce2$1@news.home.net.pl...

    >Z lodówką już trochę gorzej - nie
    > wiem czy są takie "mądre" co potrafią pracować mocniej w jednych
    > godzinach, a potem dużo lżej lub w cale w innych ;)

    Lodówki potrafią czasami zaskakiwać, byc prądożerne ale te nowe to raczej
    bym się nimi nie przejmował.
    Przy okazji zakupu nowej lodówki Liebherr CNesf 3033 pojemność 197l
    zmierzyłem pobór prądu tej nowej i starej 17 letniej Polarowskiej 140l która
    nie wykazywała oznak zużycia ale została wymieniona na nową ze względu na
    wymaganą dlanowych mebli szerokość nowej 55cm oraz niewystarczająca już
    pojemność zwłaszcza zamrażarnika.
    Podczas gdy nowa odstawała po transporcie 24godziny spoczynek w pionie
    podłączyłem starą pod licznik energii wraz ze wskazywaniem kosztów za
    energię. Zmierzyłem także temperaturę w obu komorach tak aby w nowej na czas
    testu ustawić to samo.
    Pomiar wykazał:
    Stara lodówka 1,38kWh/dobę co daje 0,165zł/miesiąc za każdy 1l pojemniości
    oraz całkowity koszt 23,15zł/miesiąc.
    Nowa lodówka 1,15kWh/dobę co daje 0,098zł/miesiąc za każdy 1l pojemniości
    oraz całkowity koszt 19,30zł/miesiąc.
    Wychodzi więc że gdyby nowa miała tą samą pojemność co stara kosztowała by
    miesięcznie 13,72zł czyli że wymiana 17 letniej lodówki na podobną nową
    zmniejszyła by opłaty za prąd niemal o połowę. W roku daje nam to róznicę
    113zł.

    Marek