    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Date: Sun, 25 Jul 2010 06:17:41 -0700 (PDT)

    On 25 Lip, 14:29, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Moim zdaniem jak najbardziej. Koszt pozyskania kilowatogodziny energii z
    > węgla/ekogroszku - jak kto woli :-), przy obecnych cenach, wynosi ok
    > 13-15 groszy, a koszt kilowatogodziny prądu elektrycznego w normalnej
    > taryfie jakieś 45 - 50 groszy i... chyba cokolwiek taniej w nocnej -
    > bodajże ok 30 gr i jednocześnie znacznie drożej w dziennej, jak używasz
    > dwutaryfowego licznika. Nie masz jednoznacznej gwarancji na to, że
    > właśnie w czasie, kiedy będziesz miał droższy prąd nie będziesz
    > potrzebował sobie zagrzać wody w bojlerze. Z tego co piszesz, tak
> [...]

    Tyle że no właśnie ...

    Jeśli będzie ogrzewanie piecem , to piec będzie chodził 24 godziny na
    dobę. Będzie grzał wodę także wtedy gdy nie będzie ona zupełnie
    potrzebna.

    Z tego co czytałem Boiler 80W z grzałką 1kW potrzebuje 2 godzin aby
    zagrzać wodę.

    Miałbym licznik dwutaryfowy więc w godzinach 22.00-6.00 jak i
    13.00-15.00 płaciłbym za prąd mniej.

    Mi ciepła woda w większości potrzebna jest rano i wieczorem.
    W czasie dnia i tak nikogo w domu nie będzie ...

    Wyliczyłem sobie że dziennie zużyłbym 4kW na ogrzanie 160l wody (od
    13:00 do 15.00) i od np. 22.00-24.00 (czyli 2 grzanie po 80L)

    Policzyłem sobie że w taryfie nocno-weekendowej (Energa) licząc
    zużycie 4KW dziennie zużyłbym w ciągu miesiąca 120KW.
    Gdybym zużywał prąd tylko w taryfie nocnej to zapłaciłbym łącznie
    42,47zł miesięcznie za ciepłą wodę ...

    Z tego co się orientowalem to ogrzewanie wody za pomocą pieca to około
    200-300kg ekogroszku czyli (0,3 x 850zl) = 255zł ...

    Więc dużo więcej i trzeba się namęczyć łopatą ...

    Tyle czy ktokolwiek robił takie porównania czy czy woda nie grzana
    tyle godzin nadal będzie ciepla ?

    Po prostu nie wiem czy to jest "ekonomicznie" aby piec działałał
    nonstop nawet jak nie będzie potrzeby ciepłej wody ..