  • Data: 2014-03-30 19:42:10
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.03.2014 19:31, Ergie pisze:

    > W uproszczeniu masz rację, ale pomijasz fakt, że religia też ewoluuje i
    > np. doktryna katolicka już dawno przeszła na stronę nauki i np. potępia
    > kreacjonizm.

    Bo nie mieli innego wyjścia. Tylko najwięksi durnie nie dostrzegają
    bredni w biblii, więc wszystkie nowoczesne chrześcijańskie grupy bardzo
    starannie ignorują biblię wybierając tylko bardzo dokładnie
    selekcjonowane rodzynki, więc musieli ewoluować bo inaczej dawno staliby
    się zjawiskiem niszowym.

    [ciach]

    > na stosach nie palili. Nie jestem pewien jak jest obecnie w islamie, ale
    > wydaje mi się, że oni też nauką się nie zajmują jedynie kulturą.

    Och, zajmują się, zajmują. Dziewczynki w muzułmańskich szkołach w UK
    radośnie podają koran za naukowe źródło - i np. upierają się, że
    słodkiej i słonej wody za chiny ludowe nie zmieszasz bo koran mówi, że
    się nie mieszają.

    [ciach]

    > Religie może i tak, ale _wiara_ jest potrzebna. Ludzie wierzący że
    > wyzdrowieją statystycznie częściej zdrowieją. Jest to szczególnie

    Wystarczy wierzyć w siebie, w lekarzy i że negatywną statystykę może
    wyrobić ktoś inny. Nie ma potrzeby wierzyć w krasnoludki czy urojonych
    niewidzialnych przyjaciół.