    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    <o...@l...harvard.local> <lgra8b$9np$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lgsa95$ik$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local> <lgspls$9ag$1@speranza.aioe.org>
    <o...@l...harvard.local> <lgul8k$hpr$1@news.task.gda.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <lh9flq$gam$1@node2.news.atman.pl> <o...@l...mshome.net>
    <lh9pgm$pv9$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 30 Mar 2014 21:40:44 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 30.03.2014 o 20:58 Andrzej Lawa <a...@l...com> pisze:

    > Tak właśnie na takich naiwniakach jak ty działają oszuści.
    Być może tak jest.

    > Fachowcy zajmujący się tematem mają pewność, a do swoich wniosków doszli
    > na podstawie badań zarówno geologiczno-archeologicznych jak i
    > genetycznych.
    A jak przez przypadek odkryją coś, co nie pasuje do poprzednich wniosków
    to to ignorują:-)

> [...]
    > łebkach" jak przeciętny oszołom od ufologicznych, religijnych czy innych
    > magicznych sensacji.
    >
    > W uproszczeniu: jeśli znasz wiek skamieniałości, to z tego szacujesz
    > wiek osadów; jeśli znasz wiek osadów, to z tego szacujesz wiek
    > skamieniałości. To nie jest błędne koło tylko w jednych miejscach możesz
    > lepiej oszacować wiek skały a w innych wiek skamieniałości. Dodatkowo
    > jest to statystycznie weryfikowane i musi się zgadzać dla wszystkich
    > przypadków - jeśli coś się nie zgadza, szuka się błędu.
    >
    > Teraz jeszcze doszła metoda radiometryczna.

    Skąd znasz wiek skamieniałości, który używasz do datowania skał?
    Metodą radiometryczną datuje się młode skały. Dla starszych stosuje się
    łącznie kilkadziesiąt metod datowania.
    Wiesz dlaczego tak dużo? - bo w zależności od stanowiska tylko niektóre z
    nich dają wyniki pasujące do modelu :-)

    > A właśnie skomentuję. Skupiasz się na oszołomskich tekstach, czasami
    > jaskrawo fałszywych (np. te brednie o spisku lekarzy w walce z
    > nowotworami). Co tu dalej komentować?

    Pisałem już o tym wielokrotnie, wpisuję hasło w guglach, szukam po
    zdjęciach (pamiętam zdjęcia ze źródeł, które czytałem kiedyś) - wyskakuje
    mi znajome zdjęcie - podaję linka w tej dyskusji. Za każdym razem
    zaznaczam, że nie czytam blogów/forów/artykułów w których jest wklejone to
    zdjęcie. Wystarczy przeczytać opis, jak Cie to razi wyszukaj sobie
    rzeczone zdjęcie w innym miejscu, mi się nie chce.

    > Dodatkowo: 6 metrów to wg ciebie osady z kilkudziesięciu milionów lat??
    Na jednym z tych zdjęć masz drzewo, którego korzeń i metr pnia stoi w
    warstwie węgla, reszta przechodzi przez kilka RÓŻNYCH warstw geologicznych
    osadów.
    Nie wydaje się to dziwne?

    > Dlaczego przeskoczyłeś nagle z egipskich piramid do tych murów?
    Od początku pisałem o tych "budowlach z wielokątów" - pokazywałem linki do
    tych murów w różnych zakątkach Ziemi. Nigdzie nie skaczę. O szybach
    Wielkiej Piramidy napisałem przy okazji.

    > Te mury to akurat wapień i mniej trwali krewniacy bazaltu.
    >
    > Swoją droga to "idealne" dopasowanie jest tylko od frontu.

    Skoro wiesz lepiej od Wiki podaj źródła.

    TG