  • Data: 2014-03-30 22:30:24
    Temat: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-30 22:09, Marek Dyjor pisze:

    > albo skalne statki kosmiczne...
    >

    > nie wiem co będzie za 5000 lat. ale raczj mało proawdopoodbne aby
    > wiedza o rozwoju cywilizacji naraz znikła.
    >
    > chyba ze nastąpi globalny kataklizm i kolejne wielki wymieranie ale
    > wtedy następna technicniczna cywilizacja nie pojawi się za 5000 tylko
    > za 50 mln lat jak planeta ponownie stworzy jakiś myślący gatunek
    > stworzeń. czy za 50mln lat co kolwiek zostanie po nas? czort wie,
    > prawdopodobnie tworzywa stuczne, mają szansę przetrwać, nasze budowle
    > bedą gdzies głeboko zagrzebane w głębi ziemi....
    >
    > urzenia

    Jesteś w błędzie.
    Wystarczy tylko jedno pierd....cie meteorytu czy większy konflikt
    nuklearny, aby cywilizacja się cofnęła w rozwoju.
    Człowiek po takim kataklizmie walczy o przeżycie. Zaburzenia klimatyczne
    mogą spowodować, że dla kilku czy kilkunastu pokoleń priorytetem będzie
    przeżycie, czyli zdobycie pożywienia i opału, a wszystko inne zostanie
    odsunięte. Po takim kataklizmie ludzie na nowo będą odkrywać to co już
    kiedyś odkryła wcześniejsza cywilizacja, o której kolejne pokolenia będą
    opowiadać legendy w formie wierzeń.
    Takich kataklizmów związanych z uderzeniem ogromnych meteorytów czy
    planetoid, Ziemia miała wiele i są na to dowody.
    Tu najbardziej adekwatnym będzie to co powiedział kiedyś Albert
    Einstein: "Nie wiem ja­ka broń będzie użyta w trze­ciej woj­nie
    świato­wej, ale czwar­ta będzie na ki­je i kamienie."
    Pisząc o zaginionych cywilizacjach mam na myśli właśnie takie przypadki,
    że cywilizacja mogła już wielokrotnie osiągać wysoki poziom i
    wielokrotnie mogła być "resetowana".