    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Brama garazowa kontra mostki cieplne...
    Date: Wed, 8 Apr 2009 10:49:35 +0200

    "e-kran" <e...@o...pl> wrote:

    > Umówmy się, że szerokość bramy 5 m i więcej to jest już wyzwanie. Ja mam
    > 4.5
    > m, poruszałem się w przedziale do 4.8 i widziałem w tym przedziale
    > _prawie_
    > liniową zależność ceny od wymiaru.
    > Przy takiej szerokości o jakiej piszesz producent musi zastosować ekstra
    > usztywnienia i cena nie rośnie już liniowo tylko skokowo. Masz najlepszy
    > dowód: nawet Wiśniowski nie robi takich bram czyli akurat to już naprawdę
    > nie
    > jest standard ;-)
> [...]

    Ja podobnie, ok. 7000zł, z tym że brama 500x210cm. Normstahl produkuje 2
    rodzaje bram - ja mam tańszą wersję (o ile dobrze pamiętam ok. 1000zł
    różnicy). Kolor biały. Napęd excelence.
    Jeśli chodzi o budowę bramy - jest taka sama jak przy innych wymiarach,
    wzmocnienia można dać, ale nie jest to konieczne. Cenę robi niestandardowy
    wymiar - tak jak pisałem, 550cm było tańsze, chyba o ok. 1500zł, od 520cm.
    Bramę 520cm (sama brama, bez montażu i napędu) wycenili mi na ponad 9 tys.
    zł...

    --
    Bartek