  • Data: 2009-10-22 11:45:06
    Temat: Re: Brykiet kominkowy w praktyce
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wolim wrote:

    > wydaje mi sie, ze nie do konca... kupowalem je w zeszlym roku i juz na
    > oko nie wygladalo na mokre. Prawie caly rok lezalo pod dachem, wiec
    > wydaje mi sie, ze powinno byc znosne...

    > Dom jest nowy, dobrze docieplony i niewielki (350m3 kubatury, ok. 130
    > m2 powierzchni użytkowej)

    Mam dom o podobnej wielkości. Stary, nieocieplony - zimny.
    Grzeję wyłącznie kominkiem. Na zimę zużywam od 10 do 12 mp.
    O początku września zużyłem może ze 4 taczki.
    Nie wiem co może powodować tak kolosalne różnice w zużyciu.
    Albo mokre drewno, albo zła technika spalania (wszystko ciepło ucieka
    w komin). Ewentualnie utrzymywanie wysokich temperatur - przyznaję
    u mnie jest około 19 st.

    --
    Pozdrawiam filip