    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa domu - koszt.
    Date: Wed, 6 May 2009 07:53:06 +0200

    Użytkownik "Adam Laszuk" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gtq6io$cq2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Szanowni,
    >
    > Mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. ok. 120m2.
    > Będę niezmiernie wdzięczny jeżeli ktoś pomoże mi z kilkoma kwestiami:)
    >
    > Chciałbym wiedzieć jaki jest realny koszt budowy wraz z wykończeniem
    > (średni standard - raczej niższy średni) Najlepiej gdyby ktoś budował
    > podobną prostą chałupę i prowadził wnikliwe kalkulacje kosztów i
    > oczywiście chciał się tym podzielić.
    > Zamieszczam link z rozkrojem domu, który mnie interesuje.
    > http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,9370/Itemid,
    306/
    > Zamieszczony na stronie kosztorys moim zdaniem jest niestety nieaktualny.

    Co do projektu bardzo mnie zainteresowął bo piszesz 120m2 a widze że ma
    wszystko czego szukam (no wejście z garażu bezpośrednio do holu bez śluzy,
    ale patrzę na stronie jest juz 145m2 i do tego nie wliczony garaż na 2
    stanowiska (a w nietkórych projektach podają powierzchnię użytkową netto i
    to jest bez garażu, a powierzchnai użytkowa jest z garażem)

    Widze że interpretacji powieżchni użytkowej jest bardzo wiele. Ci z tej
    strony w poradach nic o garazu nie podają, wyłaczją klatki schodowe i licza
    połowę powierzchi o wysokości o 1,4 do 2,2m
    Inni nie wliczają po prostu poniżej 1,9m inni poniżej 1,8m

    Ja już się chyba poddałam z dokładnymi wyliczeniami na tym etapie. Kupuję
    projekt i będę starął się racjonalnie ograniczać koszty na każdym etapie,
    moze jakieś pomieszczenie będę później sam wykańczał. Zobaczymy.
    Wychodzi mi póki co bez kupienia projektu, jego modyfikacji łamigłowką ze
    zbyt dużą ilością niewiadomych, choćby zmiany cen materiałów.

    Pozdrawiam
    Bartek