  • Data: 2009-05-06 11:11:16
    Temat: Re: Budowa domu - koszt.
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał
    > Moze dałes radę, ale raczej nie doszacowałes kosztów, bo robisz systemem
    > gospodarczym, czyli nie pracujesz zawodowo i nie zarabiasz tylko budujesz.
    > A budowa po godzinach ciągnie się latami. Jeśli pensja jest większa niż
    > twoje koszty robocizny to róznica jest twoim dodatkowym kosztem. No i
    > trzeba umieć i chcieć samemu pracować na budowie. A efekt może być na
    > końcu mierny.

    Nie przesadzaj z tymi kosztami, niektórzy pracują do 16/17 i mają urlopy i
    budują systemem gospodarczym.

    Po prostu do kosztów nie wliczasz własnej pracy. U mnie budowanie domu nie
    kolidowało z pracą, co najwyżej z planami urlopowymi żony ;) . Nie uważam
    też, by fachowcy zrobili coś lepiej - a na pewno różnica nie byłaby warta
    ceny. Do prac, na których się nie znam brałem ludzi/ekipy
    (tynkowanie/CO/woda). Czego nie wiedziałem dowiedziałem się od ludzi, którzy
    robią pewne rzeczy zawodowo (np. elektryka). Mnóstwo pieniędzy płaci się za
    nie zawsze faktyczną wiedzę fachowców, niestety jakość wykonania bardzo
    rzadko idzie z tą wiedzą w parze.

    Co rozumiesz przez "latami"? Fundamenty wykopane dwa lata i jeden miesiąc
    temu. Od listopada do początku maja praktycznie nic nie robiłem (a można
    było wymalować/opłytkować całe wnętrze) bo mi się po prostu nie chciało,
    wolałem posiedzieć z dzieciakami w domu. Z wiosną przyszły nowe siły i
    zaczynam się brać za robotę.

    Satysfakcję z własnej pracy pomijam :)

    Pozdrawiam,
    e2rd