eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBudowa wiaty z dachem płaskim . Czy konstrukcja się nada ? › Re: Budowa wiaty z dachem płaskim . Czy konstrukcja się nada ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 14 Mar 2022 02:42:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Budowa wiaty z dachem płaskim . Czy konstrukcja się nada ?
    From: Eryk Mateusz <g...@g...com>

    sobota, 12 marca 2022 o 23:28:35 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    x 9m. (spadek po dłuższej krawędzi) a w osi słupów 4,15 x 8,30 z dodatkowymi słupami
    wspornikowymi po dłuższej krawędzi dachu pośrodku słupów.
    odpowiednio 0,2m. od frontu (spadek w tył) i 0,5m. z tyłu.
    i tego że dach ma być płaski chciałem dać na początku 14x16 jednak zacząłem mieć duże
    wątpliwości związane z uginaniem się belek i tutaj w tym miejscu prosił bym o poradę
    czy taki przekrój wystarczy ? Czy lepiej szukać dalej np. 14x20 ? czy 14x22 ?
    Zaznaczę że rozstaw słupów to 4,15 a płatew miała by wystawać z jednej strony ok
    0,1m. i z drugiej ok 0,5m.
    słup) do pierwszej osi 0,5 i dalej w osiach 0,75 0,85 0,75 0,85 0,75 i między
    ostatnią osią a krawędzią (wystającą 0,5m. za słup) 0,35m. ( na końcach płatwi
    planując dać deski o przekroju 2,5 x wysokość krokwi lub po prostu krokwie.
    wykonane z drewna KVH (klejone) lub iglaste.
    spocznie na niczym ze względu na konieczność wykonania wiązarów bądź kratownic ?
    14x14 z mieczami węższymi od słupów czyli ok 10x14 miecze miały by również być między
    słupami a płatwiami . tak by je jak najbardziej odciążyć . pytanie jakie wtedy dać
    odległości między narożnikiem płatwi i słupa a mieczem ?
    same w sobie konstrukcji miały by być czopowane (słupy płatwie) a miecze albo
    czopowane albo kręcone od czoła na wkręty ciesielskie 8mm. schowane w otworze i
    zaślepione zaślepką .
    z tyłu rynna najpewniej zamknięta również w wiatrownicy.

    szczegółów . Proszę o pomoc związaną z przekrojami bądź jeśli ktoś ma kontakt do
    konstruktora który miał by czas przeliczyć taką konstrukcje bądź podpowiedzieć coś w
    związku z nią to również będę wdzięczy i stawiam piwo :)

    > szukaj budowlańca z praktyką, architekta, gotowych projektów wiat są setki za frico

    > =wykonać wiatę jednospadową
    >
    > to płaską czy jednospadową ?
    Dachy z spadkiem nachylenia 3 stopni są zaliczane do dachów płaskich , a jeśli chodzi
    o szukanie to szukam konstruktora jednak każdy ma terminy po 3 miesiące . co do
    gotowych projektów to nie obejmują one danych wytycznych i zazwyczaj są z zwykłego
    drewna a nie klejonego :)