    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budujemy Polskę
    Date: Tue, 19 May 2015 09:42:28 +0200

    dyskusyjnych:b0bfb4db-3155-4c6f-9bf6-74b085b86371@go
    oglegroups.com...

    > w debatach podobno wartosc słów to tylko 7%. Ciekawe jak oni to liczą :)

    Tak, wiem, że są gesty tzw. "mowa ciała" i cała otoczka, ale mnie się po
    prostu nie chce :-) Jeden ciamajda drugi lizus po co mam patrzeć na te
    Smerfy?

    > Kukiz? A potrafisz powiedziec jakie on ma poglądy? On sie zabarykadowal na
    > jowach i tyle. A jowy niczego nie załatwiają.
    > Wniosek jest taki ze on zebral niezadowolonych z systemu, dokladnie jak
    > palikot w poprzednich wyborach.

    Dokładnie tak! Pogląd Kukiza to "antysystemowość" - jestem nowy i
    "autentyczny" i się jeszcze nie skompromitowałem. Ale jest jedna podstawowa
    różnica Palikot żył w oderwaniu od rzeczywistości - skupił się na problemach
    które dotyczą promila społeczeństwa - mniejszości seksualne,
    antyklerykalizm, tak długo jak chodziło o bunt to młodzi go popierali ale
    jak chciał to realizować w praktyce to odeszli.

    Kukiz natomiast od początku stawia na patriotyzm i katolicyzm. A młodzi
    zawsze byli podatni na "Bóg - Honor - Ojczyzna". Jak na razie nie wypowiadał
    się na tematy gospodarcze, ale prawda (smutna) jest taka że wielu młodych
    zupełnie to nie interesuje.

    > Ale zeby naprawic polske to najpierw trzeba wiedziec dlaczego jest zle (ty
    > nawet tego nie wiesz - ale 20% wyborców to wie), co zmienic - no i zebrac
    > sile zdolna i zdeterminowana to zrobic.

    :-)
    Ty znowu uważasz że masz monopol na wiedzę - nie rozumiesz tego że czy cos
    jest dobre czy złe to pojęcia subiektywne. I to co Ty uważasz za dobre dla
    Polski ja mogę uważać za złe i odwrotnie. Ale o tym już kiedyś
    dyskutowaliśmy. A przy okazji od naszej ostatniej dyskusji i straszenia tzw.
    ustawą anty-przemocową najwyraźniej kilku księży i biskupów w końcu ją
    przeczytało bo retoryka jakby się zmieniła :-)

    > nazwanie wsi "naszymi" służbami swiadczy o głebokiej lemingozie :)

    A ty znowu widzisz świat czarno - biały i zamykasz oczy na to że wylano
    dziecko z kąpielą. Zamiast wywalić tych rzeczywiście skompromitowanych to
    rozwalono całe służby by je obsadzić swoimi ludźmi wywalając przy tym wielu
    _naszych_ agentów którzy nie mieli nic wspólnego z PRL, i wywiadem
    rosyjskim.

    > Ty mnie nie rozumiesz - ja mowie o 25latach. Od chwili odzyskania
    > niepodległosci krajem rzadzi mafia oparta o komunistyczne służby

    Nie, nie rządzi i nie, nie przez cały czas.

    Czyżby PiS już aż tak się odcinał od swoich solidarnościowych korzeni że
    teraz nawet rządy Buzka należy nazywać mafią? Czy może Kaczyński był tam
    przypadkiem ministrem?

    > - łącznie ze wspomnianym wsi. Był epizod rzadów koalicji pis-u - ale wiele
    > nie zdzialal w temacie odzyskania kraju dla polaków.

    Bo nie było co odzyskiwać bo wbrew wyborczej propagandzie nic nie było
    zabrane.

    > Ale mogłoby byc 100x lepiej...

    A konkretnie co takiego przeszkadza przedsiębiorcom by mogło być 100 razy
    lepiej?

    > juz ktos ci tu wypisal - to temat na dluga dyskusje

    No właśnie nie podał konkretu bo składki i podatki mamy _niższe_, więc to
    nie powód do marudzenia - czekam na inny.

    Jak wolisz mogę Cię uprzedzić bo ja nie patrzę na świat jednostronnie.
    Obecnie z tego co widzę to problemy są dwa:
    1. Ciągle jeszcze w wielu przypadkach nasze prawo domyślnie zakłada że
    przedsiębiorca oszukuje i to on musi udowadniać że nie jest wielbłądem. To
    się powoli zmienia, ale jeszcze sporo pozostało.
    2. Związki zawodowe - i nie nie chodzi o ich istnienie, ale to że trzeba
    negocjować z każdym z osobna i w dużych firmach gdzie jest ich po
    kilkanaście a czasem kilkadziesiąt jakiekolwiek rozmowy trwają miesiącami a
    na koniec któryś i tak jest przeciw i blokuje zmiany.

    > no ale dalczego nie ma ktos robic to juz nie zapytasz? Najbardziej
    > przedsiebiorcza czesc polaków jest za granica.

    Propagandowe kłamstwo. Najbardziej przedsiębiorczy założyli dwoje firmy lub
    działalność i pracują na swój rachunek. Oczywiście generalizowanie jest
    krzywdzące bo wyjeżdżali różni ludzie i z różnych powodów, ale spora grupa
    (moim zdaniem największa) to ludzie "oszukani" - poszli na studia i
    studiowali "bezrobocie" jakieś "marketing i zarządzanie" na prywatnych
    uczelniach powstałych jak grzyby po deszczu i myśleli że jak skończą studia
    to od razu dostaną średnią krajową, wezmą kredyt, postawią dom i założą
    rodzinę.

    Tymczasem wu nas brak ludzi do podstawowej pracy jak sprzedawca w sklepie
    czy pracownik przy linii produkcyjnej czy zwykli robotnicy budowlani i tu
    się oczekiwania mocno rozjechały. Sam nie raz słyszałem "jak mam pracować
    jako kasjerka to wolę tam bo więcej płacą".

    > Za okupacji stracilismy 6mln ludzi. Teraz podobno juz 8mln

    Młody jesteś to mało pamiętasz. Ja się cieszę że żyję w kraju w którym każdy
    kto chce może kiedy chce z niego wyjechać. Między innymi o taki kraj
    walczyliśmy!

    Nie wiem dlaczego używasz jakiś sformułowań o "stracie" pozwól każdemu żyć
    tam gdzie chce, pracować gdzie chce.

    > - mafii przy władzy za to nalezy sie kula w łeb.
    > A poniewaz jestesmy milosierni wystarczy ze ta mafie wysle sie na
    > przymusową emigracje, nie trzeba mordowac...

    Miało być śmiesznie a wyszło żałośnie :-(

    Pozdrawiam
    Ergie