  • Data: 2015-05-20 15:18:17
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > i ile te kilkuosobowe firmy generują papierów miesięcznie?

    Nie mam pojęcia, ale skoro całe "biuro" zajmuje jedne regał to więcej jak
    jeden lub dwa segregatory na rok nie będzie.

> [...]
    > "podlicz koszty, oblicz zysk, odprowadź podatek" - faktur miałem
    > kilkadziesiąt (nie wiem, może 200) miesięcznie, mógłbym to robić sam, tak
    > samo jak sam kładę kafelki w swoim domu - tyle że jak je źle położę, to
    > nie będzie to miało skutków do końca życia i przed każdym "kładzeniem"
    > kafli nie muszę się wczytywać w normy czy coś się nie zmieniło w sposobie
    > układania, albo czy teraz co trzeciej kafelki nie muszę dodatkowo pryskać
    > gruntem...
    > napisz ile to takiej przykładowej małej firmie zajmuje czasu

    Zadzwoniłem do kuzyna co prowadzi sklep i powiedział że między klientami gdy
    akurat nikogo nie ma to po prostu czyta w necie o zmianach. Stwierdził że
    dziś jest o wiele łatwiej niż jak zaczynał (11 lat temu) bo wtedy to musiał
    czytać gazety od deski do deski teraz w necie ma wszystko na tacy podane.
    Kontrole ma kilka razy w roku, jedne raz zapłacił 50zl kary bo jakaś fakturę
    wpisał nie w tym miesiącu co trzeba.

    > ot choćby przykład - jeszcze do niedawna mimo że auto miało wbite w
    > dowodzie vat-1 po jego zakupie trzeba było zrobić badanie techniczne że
    > spełnia wymogi vat-1 - taka przynajmniej była interpretacja mojego US
    > (czyli to że spełniało wymogi vat1 u poprzedniego właściciela nie znaczy
    > że spełnia u nowego...) - żeby samemu na to wpaść musiałbym zmarnować czas
    > na wczytanie się w jakąś ustawę - a pewnie i tak bym tego nie znalazł

    No ale tak jest wszędzie. Ot choćby rozporządzenie "warunki techniczne...",
    albo normy branżowe. Prawo się zmienia i trzeba być na bieżąco. Ale nie ma
    co tego demonizować. Nie jest to największy problem przedsiębiorców.

    Pozdrawiam
    Ergie