    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Date: Thu, 4 Aug 2011 23:02:27 +0200

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j1eu7k$foq$1@inews.gazeta.pl...

    > Ty liczysz tak żeby twoje było na wierzchu.

    A Ty sie znow czepiasz nie czytajac o co chodzi. Kolega Cavalino cos napisal
    nieco wyzej. Przelozylem to na roczne koszty vs solary. Nie moja wina, ze
    sie nie zgadzasz awansem. Odnies sie do zalozen i bledow obliczen to sie
    ustosunkuje.

    > Ja policzę po swojemu. 86 kilo
    > wagi ,czyli jakieś 80 litrów. Duża wanna, nie jakaś popiedułka z wielkiej
    > płyty.

    80 litrow to duza wanna?

    > Na pełna ze mną wannie potrzebuję niecałe 50 litrów wody o temperaturze
    > 52-55 stopni. Mam bojler 50 litrów i temperatura jest ustawiona tak żeby
    > wystarczyło na jedną kąpiel. Bojler ma 4,5 kW i w czasie gdy jedna osobą
    > się
    > kąpie dogrzeje dla następnej.

    Dobra, kapiesz sie pol godziny i zuzywasz wody 50 litrow. Nie wiem jak tam
    ze splukaniem po kapieli, ale niech bedzie. Pradu zuzyjesz jakies 2,45kWh
    zima, latem bedzie mniej. Cztery osoby to 10kWh*0,6=6zl/dzien.
    30*6=180zl*6miesiecy=1080zl. Rozumiem, ze poza kapiela nie zuzywasz cieplej
    wody w ciagu dnia, bo inaczej warto doliczyc jakies straty i inne litry
    cieplej wody i okaze sie, ze z 10kWh zrobi sie 15kWh. No ale niech bedzie.
    7000/1080=6,5 roku. Nadal nie jest to 20 lat czy chocby 10.

    > Woda w kranie ma dzisiaj 17 stopni.
    > 50x35x4,19/3600x0,35=0,71zł. 0,71x4=2,85. 2,85x30=85. 7000:85=82.
    > 82x2=164.

    Cztery osoby kapia sie po 22pm?? Ktos sie nie wyspi po 24pm. Szkoda, ze rano
    starczy tylko dla jednej osoby a reszta zeby myje w zimnej nie wspominajac o
    goleniu, no i z zona wykapac sie nie ma w czym. :-)

    > 164:12=13 i pół roku. Za chińskiego boga się nie opłaca.

    Faktycznie w Twoim przypadku nie. :-))

    > urealniając że to nie
    > 2,85 a 4 złote dziennie to wyjdzie rocznie 1400 złotych. Przy pompie
    > ciepła
    > bedzie to dwa i trochę raza mniej, założę że 2,2 630 prąd do pełnej stawki
    > zostaje 770 złotych rocznie. 60 złotych na miesiąc. Pompa to nie pół roku
    > 3/4. 60x8=480 oszczędności rocznie. 4000:480=8lat i jeden kwartał.

    Pol roku zakladam pokrycie solara niemal 100%. Nie od dzis wiadomo, ze solar
    pracuje przez wiekszosc calego roku tyle, ze z mniejszym pokryciem.

> [...]
    > niewrażliwa na chmury. A teraz sam możesz policzyć, zakładając że masz
    > trochę
    > pojęcia praktycznego o technice i potrafisz przerobić klimatyzator żeby
    > grzał
    > wodę. Kupujesz przenośny klimatyzator. Po sezonie w marketach będą
    > wyprzedaże.
    > Sporo tańszy będzie. Kupujesz za 700 złotych. Ma taki klimatyzator agregat
    > mocy ok 700W i zysk trochę ponad 2. Czyli typowa moc bojlera. Jakieś 10
    > godzin
    > musi grzać żeby do 55 stopni podgrzać 300 litrów.

    Nocna taryfa to 8 godzin.
    Ciekaw jestem, czy taki klimatyzator faktycznie podgrzeje wode do 55C, bo to
    tylko zalozenia w dodatku z takim copem.

    > Zwróci się po 3 latach. I to ma sens. W dupę niech sobie wsadzą sprzedawcy
    > pompy ciepła po 5 tysięcy i solary po 7 tysięcy jak to samo można mieć za
    > niecały tysiąc zakładając że jakiś bojler i tak trzeba mieć.

    Jakis tj. z dwiema wezownicami, ktory jest w cenie solara za 7000zl. Dodaj
    do tego cene baniaka, albo od 7000 odejmij.

    Pozdro.. TK