  • Data: 2011-08-04 20:28:12
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j1ek9v$v42$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1de3i$rgp$1@news.onet.pl...

    > 2*120 litrow do 75C to ~15kWh*0,6zl (u mnie)=9zl/dzien*30dni=270zl.

    0,6 to raczej nie, bo to w 100% druga taryfa.
    Czyli podziel ten wynik gdzieś przez dwa.
    A pewnie i więcej, bo ostatni rachunek za 2 miesiące miałem poniżej 400 zł,
    a bojler to na pewno nie 2/3 zużycia, bo i klima sobie czasem chodziła,
    zmywarka, pralka czy lodówka też na wiatr nie działają.

    > 7000/270=26 miesiecy.
    > Przyjmujac pesymistycznie, ze solary grzeja tylko przez 6 miesiecy, to
    > inwestycja powinna zwrocic sie po 4,333 roku.

    Czyli tak naprawdę 9 lat.
    Uwzględniając odsetki od kredytu/koszty alternatywne/koszty serwisu solarów
    nigdy.