    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Date: Sun, 7 Aug 2011 08:39:06 +0000 (UTC)
    <j1b2ch$51p$1@news.onet.pl> <j1b7ha$t1k$1@inews.gazeta.pl>
    <j1bdcq$e50$1@news.onet.pl> <j1belv$nqu$1@inews.gazeta.pl>
    <j1bglc$q8u$1@news.onet.pl> <j1bhpi$v5q$1@news.onet.pl>
    <j1bnom$ltv$1@news.onet.pl> <j1c3ln$679$1@news.onet.pl>
    <j1c5g0$ec4$1@news.onet.pl> <j1cb71$7tb$1@news.onet.pl>
    <j1d4g6$r75$1@news.onet.pl> <j1de3i$rgp$1@news.onet.pl>
    <j1ek9v$v42$1@news.onet.pl> <j1evcn$aun$1@news.onet.pl>
    <j1f2k8$mme$1@news.onet.pl> <j1f3au$p96$1@news.onet.pl>
    <j1f3on$qq9$1@news.onet.pl> <j1f3sn$r5b$1@news.onet.pl>
    <j1f515$uua$1@news.onet.pl> <j1f569$ve6$1@news.onet.pl>
    <j1f5qo$28i$1@news.onet.pl> <j1g5g3$4hp$1@news.onet.pl>
    <j1h84s$u13$1@news.onet.pl> <j1hlo3$f9c$1@news.onet.pl>
    <j1k76p$vl1$1@news.onet.pl> <j1kcfs$rs2$1@inews.gazeta.pl>
    <j1ke9d$qc$1@news.onet.pl> <j1khch$agp$1@inews.gazeta.pl>
    <j1ki9o$gr4$1@news.onet.pl> <j1ldvr$ldr$1@news.onet.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Z tym pelletem weź pod uwagę jeszcze jeden drobny niuans...
    > Pellet trzeba kupować kiedy jest tani i suchy - latem i wczesnym latem.
    > Do tego potrzebujesz odpowiednie warunki jego przechowywania. Nie wiem
    > ile m3 zajmuje tona suchego pelletu - to tylko o takim mówimy do palenia
    > - ale na pewno jest tego więcej niż węgla objętościowo. [ekogroszku -
    > niech będzie]
    >
    > Dochodzą zatem koszty jego przechowywania, bo węgiel złożysz pod byle
    > wiatą, a pellet już musi mieć odpowiednie warunki przechowywania przez
    > te kilka miesięcy.

> [...]
    Pellet od dłuższego czasu kupuję jako żwirek dla kota. Nie zauważyłem żeby
    jego ceny się zmieniały w zależności od pory roku. Co do jakości. Na składzie,
    przynajmniej tym na którym kupuję, pellet jest przechowywany w wydzielonym
    pomieszczeniu. Pellet nie może być mokry albo wilgotny bo się w trociny
    zamienia. Puchnie i rozsypuje się na pył. Chociaż nim nie palę to mam z nim
    kontakt codziennie. W zimę może być zimny, nic więcej mu się nie stanie. Ma
    bardzo przyzwoite opakowanie. Torbę z grubej folii. Pewno mogło by to w wodzie
    leżeć i nie ma prawa zamoknąć jak torba nie będzie dziurawa. Pelletu luzem nie
    widziałem w sprzedaży. Dla mnie przy odpowiednim piecu byłby bardzo dobry. Mam
    gdzie wsadzić z 10 worków. Nie brudzi tak jak węgiel. Popiołu z niego nie
    będzie więcej niż z brykietów. A jak by piec potrafił z popiołu kostkę zrobić
    to było by świetnie. Są takie piece ale o mocach 60 do 100kW. A ja potrzebuję
    5-6 kW.