  • Data: 2011-08-07 10:04:12
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j1kd36$r8l$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1k856

    > Nie rozumiem Cie. Przeciez od poczatku pisalem o kolektorach

    A ja o instalacji jako całości.
    Sam kolektor wody nie ogrzeje, bo się w nim nie znajdzie. ;-)

    a nie baniaku
    > czy czym tam jeszcze. Jak masz ten swoj zasobnik 120 litrow to on nie
    > rdzewieje?

    Oczywiście, serwis obowiązkowy co rok, pod rygorem utraty gwarancji na
    zbiornik.
    Rozumiem, że jakbym go podłączył do solara, to z miejsca przestałoby to być
    konieczne? ;-)

    >Reszta poza pompa i sterownikiem

    I płynem i kupą rurek dodatkowych.
    Czyli całkiem dużo oprócz.
    Tak już jest, że im coś jest bardziej skomplikowane, tym droższe w obsłudze,
    a nie tańsze jak usiłujesz sugerować.

    > A przy okazji - druga taryfa generuje koszty po drugiej stronie rachunku
    > co w zaleznosci od stylu zycia i potrzeb nalezaloby uwzglednic.

    Oczywiście.
    Jak ktoś ma rodzinę, która koniecznie kąpie się w całości, wszyscy w tym
    samym dniu i przed 22, to to nie dla nich rozwiązanie.
    Ale obstawiam, że sporadycznie dogrzanie na I taryfie nadal jest tańsze niż
    dołożenie 6 tys na solara.