  • Data: 2011-08-07 09:16:18
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik kogutek napisał:
    > Są takie piece ale o mocach 60 do 100kW. A ja potrzebuję
    > 5-6 kW.

    No to może być problem...
    Standard to 15 - 25 kW dla kotłów stałopalnych. O mniejszych nie
    słyszałem, ale może i są. Zresztą pewne przewymiarowanie kotła z
    automatycznym podajnikiem i sterownikiem nie jest problemem. Ja mam
    kocioł 25 kW, a moje maksymalne zapotrzebowanie na ciepło bez
    uwzględnienia CWU, to jakieś 8 kW. Jak grzeję wodę, to kocioł pracuje z
    pełną mocą aż do jej nagrzania, bo wymiennik w zasobniku ma 35 kW.

    Poza tym te moce i sprawności dla stałopalnych kotłów to trochę fikcja,
    bo zupełnie inaczej to wygląda w domu, a inaczej w laboratorium. Myślę,
    że jak potrzebujesz 6 kW i kiedy weźmiesz 15-stkę, to tragedii nie
    będzie. Po prostu kocioł będzie się załączał w miarę potrzeb, a resztę
    czasu będzie pracował na podtrzymaniu i tyle.

    A tak swoją drogą...
    Po ile ten pellet kupujesz? Ile za tonę wychodzi? Bo ja u siebie też
    mogę pellet spalać, ale jeszcze nie testowałem tego wynalazku - ubiegłą
    zimę 'przejechałem' na węglu.

    I z innej beczki...
    Na forum.info-ogrzewanie.pl jest ciekawy wątek o bezobsługowym kotle -
    ogniwo eko i sterownik ecoal bodajże. Do poczytania - może się przyda:

    http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/8096-nie-chce-
    zadnej-porady-nie-mam-zadnego-problemu/

    pozdrawiam
    Robert G.