    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Date: Sun, 7 Aug 2011 14:18:40 +0200
    <j1b2ch$51p$1@news.onet.pl> <j1b7ha$t1k$1@inews.gazeta.pl>
    <j1bdcq$e50$1@news.onet.pl> <j1belv$nqu$1@inews.gazeta.pl>
    <j1bglc$q8u$1@news.onet.pl> <j1bhpi$v5q$1@news.onet.pl>
    <j1bnom$ltv$1@news.onet.pl> <j1c3ln$679$1@news.onet.pl>
    <j1c5g0$ec4$1@news.onet.pl> <j1cb71$7tb$1@news.onet.pl>
    <j1d4g6$r75$1@news.onet.pl> <j1de3i$rgp$1@news.onet.pl>
    <j1ek9v$v42$1@news.onet.pl> <j1evcn$aun$1@news.onet.pl>
    <j1f2k8$mme$1@news.onet.pl> <j1f3au$p96$1@news.onet.pl>
    <j1f3on$qq9$1@news.onet.pl> <j1f3sn$r5b$1@news.onet.pl>
    <j1f515$uua$1@news.onet.pl> <j1f569$ve6$1@news.onet.pl>
    <j1f5qo$28i$1@news.onet.pl> <j1g5g3$4hp$1@news.onet.pl>
    <j1h84s$u13$1@news.onet.pl> <j1hlo3$f9c$1@news.onet.pl>
    <j1k76p$vl1$1@news.onet.pl> <j1k856$49v$1@news.onet.pl>
    <j1kd36$r8l$1@news.onet.pl> <j1lnum$be$1@news.onet.pl>
    <j1ltpa$nef$1@news.onet.pl>

    news:j1ltpa$nef$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1lnum$be$1@news.onet.pl...

    > Trzeba bylo kupic inny zbiornik.

    A w jakim nie trzeba wymieniać anody?
    Zresztą wielkiego wyboru nie ma - tylko jeden ma elektroniczny programator,
    długą gwarancję i sensowną cenę.

    >Ja takich wymogow nie mam. Wpakowales sie na mine i myslisz, ze wszyscy tak
    >maja?

    Myślę że tak.
    Co najwyżej niektórzy nie wiedzą, że powinni sprzęt serwisować.

    > Nie jest dla Ciebie problemem co roczny serwis baniaka a problemem bedzie
    > serwis tego samego baniaka podlaczonego do solara, cos jak dolozenie
    > grzalki. Nie rozumiem tego argumentu.

    Widzę że nie rozumiesz.
    Serwis bojlera jest jakimś tam problemem, serwis bojlera ORAZ kilku
    dodatkowych urządzeń też będzie, a największym jest wprowadzanie w błąd,
    poprzez twierdzenie, że serwis nic nie kosztuje.

    > A od kiedy to rurki i plyn trzeba serwisowac?
    > Plyn obligatoryjnie jak ktos nie chce sie bawic wymienia sie co piec lat.

    A jednak.
    Poprzednio czytałem że nie trzeba nic robić.
    A jednak trzeba, do tego jednak by trzeba ten płyn sprawdzać częściej,
    szczelność instalacji pewnie też.

    Chciałby zobaczyć gwarancję na kompletną instalację solarną, z której
    wynika, że użytkownik nic nie musi z nią robić przez 5 lat.
    Założę się, że jednak będzie dokładnie odwrotnie.

    > Koszt nie przekracza 200zl i mozna to zrobic zwyklym opryskiwaczem w ciagu
    > powiedzmy godziny.

    > Jak dla Ciebie wlaczenie grzalki w baniaku jest tansze od 10 godzin pracy
    > pompy 40W to co ja na to poradze?

    Jak ktoś nie rozróżnia kosztów obsługi, od kosztów zużycia prądu, to się nie
    dziwię, że mu banialuki wychodzą.
    Ja tak mam, że lubię znać WSZYSTKIE koszty, a nie tylko część.

    > Jak to przed 22 i jak to w tym samym dniu?

    Bo tylko wtedy stanowi to problem.
    Z kąpaniem się 2 osób dziennie problemu nie ma.

    Uwierz mi - testuję to rozwiązanie przez lat 9.

    > Nie bedzie 6 tys. Liczysz zestaw z zasobnikiem, a nie odejmujesz swojego.

    Oczywiście że odejmuję te kilkaset zł od 8 tys które padło w tym wątku.