  • Data: 2011-08-07 20:56:29
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:j1lvqq$v78$1@news.onet.pl...

    > Myślę że tak.
    > Co najwyżej niektórzy nie wiedzą, że powinni sprzęt serwisować.

    Tez mozliwe. :-)

    > Widzę że nie rozumiesz.
    > Serwis bojlera jest jakimś tam problemem, serwis bojlera ORAZ kilku
    > dodatkowych urządzeń też będzie, a największym jest wprowadzanie w błąd,
    > poprzez twierdzenie, że serwis nic nie kosztuje.

    Serwis kosztuje, ale tez nie wszystko trzeba serwisowac aby nie tracic
    gwarancji. O ile musisz serwisowac swoj zasobnik o tyle nie musisz
    serwisowac dolaczonych do niego kolektorow. Dolozenie ich nie spowoduje
    wiekszych kosztow poza tymi ktore i tak ponosisz.

    > A jednak.
    > Poprzednio czytałem że nie trzeba nic robić.
    > A jednak trzeba, do tego jednak by trzeba ten płyn sprawdzać częściej,
    > szczelność instalacji pewnie też.

    Przeciez pisalem wyzej, ze o ile nie straci wlasciwosci raz na piec lat
    glikol trzeba wymienic. Czyli przed wymiana sprawdza sie krzepliwosc i
    wymienia albo nie. Pewnie lepiej i tak wymienic, czyli dodatkowe sto pare
    zyli. Szczelnosci sie nie sprawdza chyba, ze ktos sobie cos tam ulepil wg.
    wlasnego pomyslu. Generalnie rurki na dach nie sa laczone, lub jesli to
    konieczne lutowane sa lutem twardym. Szczelnosc widac na manometrze przy
    zestawie pompowym. Pozostale polaczenia w zasadzie sa gwintowane lub
    skrecane na zlaczkie zaciskowe. Raz zrobione praktycznie nie ma prawa sie
    rozszczelnic.

    > Jak ktoś nie rozróżnia kosztów obsługi, od kosztów zużycia prądu, to się
    > nie dziwię, że mu banialuki wychodzą.
    > Ja tak mam, że lubię znać WSZYSTKIE koszty, a nie tylko część.

    No to jakie jeszcze koszty?

    > Bo tylko wtedy stanowi to problem.
    > Z kąpaniem się 2 osób dziennie problemu nie ma.

    U mnie w domu jest wiecej jak 2 osoby i kapia sie wszyscy co dzien. Dla
    dwoch osob to pewnie i nie warto co kolwiec kombinowac, bo i baniak 120
    litrow pewnie mogby byc mniejszy. Nie dowodzi to jednak bezsensu instalacji.

    > Uwierz mi - testuję to rozwiązanie przez lat 9.

    Ja grzalke testowalem pewnie dluzej jak Ty w poprzednim mieszkaniu.
    Wieczorem jak umylo sie dwie osoby to trzecia musiala czekac. Zadnych szans
    na druga taryfe, zreszta bez sensu jak tylko dla CWU.

    > Oczywiście że odejmuję te kilkaset zł od 8 tys które padło w tym wątku.

    Dla instalacji za 8 tys. zuzycie wody jest wieksze jak dla dwoch osob, wiec
    i koszty grzania beda wieksze. Ktos, kto dla singla montuje taki zestaw
    zwyczajnie sie nie zna.
    Tu np. jest taki zestaw:
    http://allegro.pl/zestaw-solarny-hewalex-2slp250-pro
    mocja-z-vat-23-i1715768178.html
    Po odjeciu podatku na gotowo tyle wyjdzie pewnie z rurkami na dach i
    otulina. Odjac od tego trzeba cene zasobnika ktory i tak powinien byc,
    powiedzmy 1000zl. W sumie na gotowo nie wiele ponad 5 tys a nie 8. Dla dwoch
    osob wystarczy pewnie jeden kolektor i zasobnik o pojemnosci takiej jak
    Twoj, czyli jeszcze taniej.
    Caly problem polega na tym, ze ludzie pisza 10 tys. i wiecej jako stala
    kwote inwestycji w kazdym przypadku. Cena co prawda jest realna, ale nie
    wszystkim potrzebna. Kazdy taki zestaw powinien wybrac pod siebie a to
    jednak nie to samo co gotowe zestawy za 10 tys.

    Pozdro.. TK