  • Data: 2011-08-08 09:30:01
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:j1o8cf$qag$1@news.onet.pl...

    > No i o tym mowa.
    > To jest pełny koszt.

    Jak dla kogo. Kogutek ponoc ma sam przerabiac klimatyzator i liczy koszt
    zakupu w markecie po sezonie.
    Mnie montaz kosztowal moze 200zl, tyle dalem dahowcom za montaz kolektora.
    Rurki przeciagnalem na dach sam w jeden wieczor. Kolesie pewnie ze dwa tysie
    za to by chcieli lacznie z uruchomieniem rzecz jasna. Niestety 80%, ze
    trzeba bedzie po nich poprawiac.

    > Tego nigdy w ten sposob nie liczylem,
    >
    > Na tej samej zasadzie wybudować sobie dom to dla niektórych też żadna
    > sztuka.
    > Tyle że nie dla każdego, więc takie przypadki możemy pominąć.
    > Tak czy tak, pełnia kosztów jest razem z montażem i uruchomieniem.
    > I ja tylko o takim wariancie mówię.

    To sa indywidualne sprawy i kazdy kalkuluje po swojemu. Czym bedzie roznila
    sie instalacja zrobiona z kaloryferow wlasnorecznie od poczatku do konca,
    ktorej koszt materialow nie przekroczy 500zl od kupionego zestawu? Powiesz,
    ze dobrym pomyslem jest zrobienie samemu przez dwa miesiace po godzinach i
    to sie oplaca bo wydalo sie malo tak jak Kogutkowi pompa ciepla z
    klimatyzatora, a do kupnego zestawu chcesz doliczac robocizne instalacji?
    Nawet ona w kazdym przypadku bedzie inna, bo co innego rurki na dach palacu
    kultury a co innego w domu parterowym. Co innego robienie stelarza od
    poludnia bo nie ma tam polaci a co innego przykrecenie kolektora do dachu.
    Realnie maja sie zwracac pieniadze wydane na inwestycje i pewnie znajdziemy
    przypadki, ze ta w ogole sie nie oplaca - chocby domek w srodku lasu. To nie
    jest wlozenie grzalki do baniaka i pewne wymagania musza byc spelnione, w
    zwiazku z tym koszty instalacji beda rozne. Ja nie wydalem, wiec nie musi mi
    sie zwracac nic poza tym za co zaplacilem i tak to licze dla mojego
    przypadku, co wcale nie wyklucza Twojego twierdzenia. Pisal tu kiedys
    czlowiek Jan Werbinski, ktoremu za instalacje samego komina do kotla
    gazowego wyliczyli na bodaj 8 tys. Nie powiesz przeciez na tej podstawie, ze
    kociol gazowy sie nie oplaca, bo jego instalacja jest droga, z drugiej
    strony nie powiesz jemu ze sie oplaca bo jest tania.

    Pozdro.. TK