    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Cczy moze układać Porotherm pionowo?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 11:11:14 +0200

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hustho$pm2$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2010-06-10 18:45, Kris pisze:
    >
    > Nie wiem czy Francja to zachód :-) ale nadzór nad projektem przez
    > architekta + coś w rodzaju naszego "kier. buda" nawet dla domku
    > jednorodzinnego kosztuje kosztuje mnóstwo euro.
    > Nawet 15% kosztów budowy.

    Nie chodziło o kwestie kosztów.
    Nieważne czy kosztuje 1500zł czy 15% kosztów budowy ważne by ten nadzór
    faktycznie był.
    Skoero w Polsce większość kierbudow woła za nadzór na d budynkiem
    jednorodzinnym 1500-3000zł to widocznie ta cena ich zadowala. A jak wykonuja
    swoje obowiazki to każdy z nas prawie widzi. I myslisz że ten sam czowiek
    gdy mu zamiast 2000zł dasz 25000zł to będzie robił to co do niego nalezy?
    W Polsce nadzór to fikcja a jak rozmawiam ze znajomymi pracujacymi na
    budowach na zachodzie tam bywa podobnie. Ba nawet gorzej bo inwestorzy
    czasami mniej wymagający i wieksze fuszerki jak u nas przechodzą.
    Dlatego uwazam ze w naszych realiach inwestor jest zmuszony sam pilnowac
    budowy.
    Kiki miał dwie czy nawet trzy osoby jednoczesnie zatrudnione do
    nadzorowania. Osoby z odpowiednimi uprawnieniami. Kiedys wstawiał zdjęcia
    ław swojego budynku. Można obejrzeć jak były wykonane. I kierbud to odebrał
    i tylko jego upór doprowadził do tego że zostało to poprawione.

    Krzysiek