  • Data: 2016-01-25 14:09:29
    Temat: Re: Ceny odkurzaczy centralnych - czemu takie wysokie?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 stycznia 2016 13:48:33 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Przykładowy Philips za 650:
    > http://www.euro.com.pl/odkurzacze/philips-performer-
    active-fc8662-91.bhtml#opis

    > Podają tylko moc 1400W, ani słowa o podciśnieniu i mocy ssącej.
    >
    > Tu centralny za 1700 zł:
    > http://www.euro.com.pl/odkurzacze-centralne/columbia
    -vac-cv-12.bhtml#opis

    > Moc 1200W, ssanie 500W, podciśnienie 0.25 atm.

    Tu masz racje, ten philips ma:

    Wydajność
    Nadmuch (maks.): 47 l/s
    Moc wejściowa (IEC): 2000 W
    Moc wejściowa (maks.): 2200 W
    Poziom hałasu (Lc IEC): 78 dB
    Moc ssania (maks.): 500 W
    Podciśnienie (maks.): 34 kPa

    Ten centralny tez ma 500W ale ma sporo nizsze podcisnienie (25kPa). Roznica
    m.in. polega na tym, ze centralny ma jakis samoczyszczacy sie filtr i zapewne
    ma wydajnosc caly czas na stalym poziomie, bez wzgledu na stopien
    zapelnienia pojemnika na smieci. A temu philipsowi po odkurzeniu pierwszego
    pokoju sila i wydajnosc spadnie pewnie o polowe :)

    Niech sie ktos madrzejszy wypowie. Beamy z tego co wiem maja wydajnosc
    ok. 60-65l/sek przy podcisnieniach ~35kPa. Ogolnie to chyba nie ma AZ takich
    znaczacych roznic. Ot odkurzacz centralny to "luksus" wiec placisz za niego
    wiecej ;) Caly czas mnie korci zeby przerobic jakis mocny odkurzacz
    warsztatowy (jakis taki w miare firmowy za 700-900 pln) na centralny - wazne,
    zeby mial samoczyszczacy sie filtr, nie wiem czy w tej cenie cos takiego
    dostane :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.