    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 13 Oct 2015 12:44:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 października 2015 21:36:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Przed minutą zamknalem allegro. Sprężarki chłodnicze tam są. Wybór duży. Do gustu
    przypadła mi taka za 1500. Moc silnika 1kw. COP przy -15 i +54 ponad 1. Przy 0 i +54
    3,8. Powyżej zera nie podaja. Do niej dwa płytowe wymienniki ciepła i dwie pompki jak
    by miała z wymiennikiem gruntowym pracować. w 2,5 tysiąca można się z obudowa
    zmieścić.

    Haha, wymienniki ponizej 500 pln sztuka? Widziales, jakie wymienniki stosuje
    sie w pompach? :)

    Do tego jeszcze zapomniales o czynniku, zabezpieczeniach, sterowniku.
    Nowe wymienniki z nierdzewki tych wymiarow kosztuja na allegro po 1500 pln
    sztuka, potrzebujesz dwa :) Idz na elektrode - tam ludzie sami buduja pompy
    i zwykle pierwsze proby koncza sie rozwaleniem sprezarki (brak zabezpieczen
    i rozwala sprezarke albo wymienniki przez ich zamrozenie i rozsadzenie),
    po kilku poprawkach wychodzi cos, co ma w porywach COP 2, a kasy juz poszlo
    na to tyle, co kupienie ladnej pompy w porzadnej obudowie z produkcji
    rzemieslniczej ale juz pol-seryjnej - z gotowym porzadnym sterownikiem :)
    Wybor jest prosty. Pompa ecopol-system 6kW kosztuje z przesylka, faktura
    i gwarancja 12k pln, oparta na sprezarce spiralnej o zywotnosci 30 lat.
    Jest sens budowac cos swojego od zera? Zadnego!

    > Potrzeby będzie jeszcze zawór rozprezny ale to tak ok stowy powinien kosztować.
    Sprężarką tłokowa. Budyń dal artykuł z którego wynikało ze ma taka sprężarką trwałość
    ok 5 lat. Oczywiście ciągłej pracy 5 lat. To w warunkach domu może się przełożyć na
    15 lat.

    Akurat czeste start-stopy wykanczaja kazda sprezarke bardziej niz jakby ja
    wlaczyc raz na zawsze, wiec tu tez sie mylisz.

    > 4 kilowaty to niby trochę malo. Ale jak dom nieduży i dobrze ocieplony to może być
    w sam raz. Zysk jeszcze taki ze kilowatowy silnik można jeszcze podłączyć legalnie do
    sieci 230V.

    4kW to za malo - bedzie grzal CWU 5-6h dziennie, na CO zostanie z 3kW mocy. To
    juz prawie do pasywniaka. Malo kto takie buduje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.