  • Data: 2015-10-14 19:37:44
    Temat: Re: Ceny pomp ciepła w oderwaniu od polskich realiów
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-14 o 17:55, Adam Sz. pisze:

    > Producentow pytaj.
    Pytam Ciebie na jakiej zasadzie Ty zakładasz, że pompa wytrzymuje 30 lat?

    > Wiesz na jakiej zasadzie dziala kociol, a na jakiej pompa ciepla?
    Na razie wystarczy mi wiedzieć, że jedyną ruchomą częścią w kotle są
    drzwiczki i szyber, a w pompie nic tam się nie rusza/obraca? Nie ma bata
    urządzenia mechaniczne się zużywają.

    > Chyba nie bardzo. Tu poczytasz co sie psuje w kotlach i ile wytrzymuja:
    >
    > http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/4083-zywotnosc
    -kotla/
    Co mam czytać jak na moim osiedlu co drugi domek ma kocioł i każdy ma
    już po 20 lat. Może te nowe kotły z wodotryskami są faktycznie robione
    tak jak wszystko teraz - masowo klepane jednorazówki, żeby producent
    zarobił na serwisach lub częstych wymianach urządzenia. Tylko dlaczego
    zakładasz, że pomp ciepła nie dotyczą obecne realia optymalizacji zużycia?

    > Za 30 lat to juz bedziesz uzywal 4-go kotla jak dobrze pojdzie.
    Ja mam gaz, kotły gazowe też się zużywają ale nie tak często jak
    piszesz. Kotły niektórych znajomych i rodziny mają po 15 lat, mój ojciec
    ma Torusa, firma już chyba nie istnieje, który ma 19 lat.

    > Pompa zacznie wydawac oznaki zuzycia sprezarki, ktora da sie wymienic za
    > 3k pln, reszta elementow jest wieczna (miedz, nierdzewka).
    Pewien mój znajomy zajmuje się serwisem dużych urządzeń chłodniczych na
    statkach, tirach czy kolei, na brak roboty nie narzeka, a to nie są
    pierdółki za 3kpln, tylko tak 10-100xwięcej.